Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 19 juni 2010

Undrar om Rommedahl fick lite nya vänner nu?

Dennis Rommedahl har länge varit en mindre omtyckt spelare i danska landslaget och det finns flera facebook-grupper som uttrycker sitt ogillande.
Vad sägs om följande:
”Rommedahl ut ur landslaget”
"Dennis Rommedahl ut ur landslaget"
”Jag hatar Dennis Rommedahl”
”Avskaffa Dennis Rommedahl från landslaget”
”Dennis Rommedal bort från landslaget”
”Dennis Rommedahl kan bara vara Morten Olsens son”

Undrar hur det låter efter kvällens match mot Kamerun?

Grattis till segern och till en riktigt bra match Dennis Rommedahl.

Kamerun åkte därmed ur VM men de gjorde det med flaggan i topp.
Matchen blev den roligaste jag sett i VM med utbyten av chanser åt båda håll. Ofta efter misstag från motståndarna men vad gör det.

Samuel Etoo drog in 1-0 under Kameruns starka inledning. Etoo var också riktigt bra i första halvleken. I andra försvann han en del.
Kamerun visade även upp en del andra lirare som är riktigt bra.
Alexander Song känner vi ju igen från Arsenal. Webo hette en annan duktig kille.
Men men...nu är äventyret över för de grön-röd-gula för denna gång och jag håller fortsatt tummarna för danskarna som verkligen ryckte upp sig jämfört med första matchen.

Jag måste ju bara får säga att jag inte sett alla matcherna i VM.
Argentina-Sydkorea var ju ganska bra har jag hört. Liksom Slovenien-USA och Chiles match mot Honduras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar