Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 26 juni 2010

Älska att hata Spanien

Nä, det är klart att vi inte "hatar" något inom idrotten. . . egentligen.
Det är bara en rubrik.

Men ärligt talat så kan jag säga att jag inte tycker om Spaniens sätt att spela fotboll längre. Jag brukade imponeras av Barcelonas och Spaniens sätt att bolla runt och försöka hitta luckor för instick och skottlägen. Det påminde så mycket om Brasilien i deras bästa stunder.

Men ju mer jag har sett av Barcelona och Spanien så känner jag att spelet inte innehåller de där riktigt sköna ingredienserna som brassarnas fotboll innehåller.
Brassarna drar en klackspark och gör en läcker dribbling emellanåt.
Spanjorerna gör inte detta. De spelar runt, runt och runt och hem och runt, runt och hem. Får de ledningen spelar de a'la Italien - defensivt.

Till detta ska läggas Puyol som så ofta lyckas bli "fälld" när han jagar bollen. Han borde väl veta att man ska springa med fötterna framåt och inte försöka släpa dem efter sig. . . eller?

Vi har en av fotbollsvärldens fulaste skådisar i laget - Sergio Busquets - som kan få en att må illa med sitt barnsliga agerande.

Nu senast mot Chile så snavade Fernando Torres på en chilenare och föll i gräset och LÅG KVAR. Precis som om något allvarligt hänt honom. Det enda som hände var att två spelare sprang ihop och följden blev att en chilenare blev utvisad.

Efter det dog matchen och det blev inte så lattjo att kolla på skiten.

Spanien imponerar inte.

En som däremot gjorde ett väldigt positivt intryck var chilenaren Alexis Chanchez som lekter runt en hel del med spanjorerna. Honom ser jag gärna mer av.
"Underbarnet" som han kallas är född 1988 och tillhör Udinese men var senaste säsongen utlånad till River Plate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar