Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 25 juni 2010

IBF Backadalen favorit i division 2

Inte många röster lagda i omröstningen men IBF Backadalen ser ut att bli favoriter i Göteborgs innebandyns division 2.

Sportlife Kungälv och IBK Göteborg är favoriter i division 3.

Många hör av sig om detta men fler kunde allt lägga en liten röst längst ner på sidan.

Angående division 2 så är väl inte Lindås att räkna med i och med farmarreglerna så då blir nog Backadalen vassa. De har också fått in Emil Kronaas från Frölunda IBK och den killen har en del talanger som knappast försvagar Backadalen.

Lindome såg länge ut att avancera förra säsongen men höll inte hela vägen. Nu är Martin Dahlgren i Danmark och laget tappar ju såklart en hel del därigenom. Istället så har man fått in Filip "Fille" Eriksson som tränare och det händer en del i klubben.

Frölunda IBK tappade många rutinerade spelare inför och under förra säsongen och man generationsväxlade genom att ta in en del 91:or. Nu påbörjar tränaren Jens Larsson sin andra säsong och klubben har några nyförvärv från Lindås och Marstrand bl.a. och det blir spännande att se vad de kan göra.

Angående vår egen division 3 Göteborg så tror jag själv att Floda blir vassa.
Serien lär ju annars fortsätta att vara lika jämn som förra säsongen.
Sportlife är ju ett gäng unga killar som utvecklas starkt hela tiden och de är naturligtvis bra på gång.
IBK Göteborg var ju bäst förra säsongen men har tappat Daniel Dahl och han gjorde ju en del nytta. Tror ju iofs inte att laget bara lutade sig mot honom utan det finns en del andra bra spelare där, såsom t.ex. Peter Zellén och Mattias Axelsson. OM det nu blir det "äldre" IBK Göteborg som spelar i division 3?
Jag vet att klubben diskuterar vilket av gängen som ska ta vilken plats i vilken serie. Det blir ju lite knepigt när man kan ha flera lag i samma seriesystem.

Alla övriga lag är rätt jämngoda och kan slå varandra och även topplagen om det vill sig väl för dagen. Alla är starka - Burås, Guldlagen och Kåhög t.ex. kan kriga in poäng efter poäng. Västkustkamraterna ledde serien efter några omgångar och är inte ofarliga.

Högsbo AIK tror jag kommer att hamna bättre i serien i år.
Vi gick jättebra andra fjärdedelen av serien men tappade i slutet. Kommande säsongen kommer spelet att sitta bättre och vi har bättre koll på hur vi ska spela.
Matchningen av laget kommer också att bli mycket hårdare denna säsong.
Spelarmässigt tappar vi en och annan spelare bl.a. Marcus Warnström som ska plugga i Frankrike. Å andra sidan så får vi in några nya duktiga spelare.

Mina spelare vill också att min grabb ska byta till Högsbo AIK och jag måste ju erkänna att det är lockande att ta över honom. Om han skulle gå i serien som han gjort under ett antal träningar med oss så tror jag faktiskt han skulle komma bra till i poängligan i division 3. Ja, jag tror inte han gör bort sig i division 2 heller. Det visade i alla fall hans inhopp under Göteborg Cup.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att nedflyttade WB99 och Myggenäs kommer att gå bra i år.

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut.
    De nedflyttade lagen kommer säkert att ligga i topp i serien. Särskilt som det är lag som jag inbillar mig har en relativt stabil spelartrupp.

    Jag har inte sett lagen i något sammanhang så jag kan inte uttala mig om dem specifikt men serien de kom ifrån var också jämn.

    //Anders

    SvaraRadera
  3. Inte Anonym längre26 juni 2010 kl. 17:19

    Glömde säga att det är roligt att någon håller koll på div. 4 eller div 3 som det är nu.

    Första gången jag hittade in hit idag. Tänker fortsätta hålla koll här, det kan bli riktigt intressant när serien startar.

    SvaraRadera
  4. Jag kommer att försöka hålla kollen på innebandyn i väst så gott det går och komma med min syn på saker och ting.

    Fokuset ligger ju annars en hel del på Högsbo AIK och Frölunda IBK där grabben håller till.
    Mina matchreferat är också inriktade på att främst ge positiv feedback till mitt lag.
    Därför blir reffen en aning "enögda" men rätt ofta kan även motståndarna få lite beröm.
    Snygg, ärlig och renhårig innebandy ska premieras.

    //Anders

    SvaraRadera