Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 14 juni 2010

Holland mot VM-Guldet

Holland slog idag Danmark med 2-0 i en match som jag inte såg.
Vad jag förstod så var Danmark faktiskt rätt bra i första halvlek och sedan stod de för ett onödigt självmål.

Men. . . jag har ju tippat Holland som VM-segrare och det är ju intressant.
Hur såg nu Hollands försvar ut idag?
Att de kan anfalla vet vi ju men det är ju försvaret som alla säger är det som kommer att brista.

Anfallsmässigt blir de ju i alla fall inte svagare.
Sneijder, Van Persie och Robben river hål på vilket försvar som helst.

Idag fick jag också nys om en, för mig, ny kille i orange tröja - Eljero Elia.

Det här klippet hittade jag från en landskamp mot Ungern. Han har ju en kroppshållning som inte är helt olik Cristiano Ronaldo, eller vad säger du?


Om du vill kan du få se lite till av killen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar