Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 1 juni 2010

Tråkiga VM-grupper

Är jag ensam om att tycka att grupperna i VM ser ovanligt trista ut.

Sydafrika, Mexico, Uruguay och Frankrike. Här går ju Frankrike och Mexico vidare. Här kan det bli lite kamp mellan Mexico och hemmalaget Sydafrika.

Argentina, Nigeria, Sydkorea, Grekland. Argentina enkelt vidare. Här kan grekerna faktiskt tråka sig vidare också. Upphetsande...nej.

England, USA, Algeriet, Slovenien. England och USA tar sig enkelt vidare.

Tyskland, Australien, Serbien, Ghana. Tyskland vinner lätt före Serbien tippar jag.
Tänk er att se matchen Australien-Serbien... *Gääääsp*

Holland, Danmark, Japan, Kamerun. Holland är min outsider till att ta hela VM. Danmark är uddlösa och Japan...herrejösses... Vi får gå tillbaks till 1936 innan vi hittar något om japaner och fotboll. Kamerun följer Holland till slutspel. Men jag kommer att hålla stenhårt på danskarna.

Italien, Paraguay, Nya Zeeland, Slovakien. Italien borde ju gå vidare men de kan mycket väl strula till det faktiskt. Å andra sidan, vad möter de för motstånd?
paraguay är åtminstone sydamerikaner och de var ju vassa mot Sverige senast.

Brasilien, Nordkorea, Elfenbenskusten, Portugal. Brasilien är hela världens favoriter och ska vinna gruppen. Nordkorea får det tufft att tugga ner något lag. Portugal och Ronaldo tror jag viker ner sig även denna gång. De har något fundamentalt fel i sitt lag men jag vet inte vad det är. Elfenbenskusten och Drogba går vidare tillsammans med Brasilien.

Spanien, Schweiz, Honduras, Chile. VM-favoriterna Spanien får vila sig i form inför slutspelet. Honduras kan sätta sig på läktaren och spela maracas redan nu. Schweiz slog ut Moldavien, Lettland, Luxemburg och Israel. Vilken grupp.
Chile kom tvåa i VM-kvalet efter Brasilien och bör ta den andra slutspelsplatsen i denna grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar