Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 22 juni 2010

Tänk er Lagerbäck i trikåer

Vad gillar ni Lars Lagerbäcks nya stil?

Jag måste säga att jag blev lite förvånad över att höra Lagerbäck prata engelska under en presskonferens häromdagen. Det funkade riktigt bra för honom och han hade ett bra ordförråd. Kanske var det lite för svengelskt men det var ändå inte för mycket åt det hållet.

Förutom detta så är jag lite kluven till gamle uven Lagerbäck just nu.
Ikväll så håller jag t.ex. stenhårt på att han och Nigeria ska ta sig vidare i VM.
Vem vill se Rehagels Grekland i slutspel och vem har den minsta lilla känsla för Sydkorea?

Som person verkar ju annars Lagerbäck ha genomgått någon slags metamorfos sedan han tog över Nigeria. Han känns betydligt tuffare i sin framtoning och jag tror att hans självförtroende fick sig en riktig boost när han fick förfrågan om att leda Nigeria under VM. Ett internationellt erkännande liksom. En man på kartan och inte bara en svensk gympalärare i trikåer längre.

Men jag måste säga att jag nästan kräks varje gång jag hör honom jämföra Nigeria med sin tid som svensk förbundskapten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar