Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 21 juni 2010

Hallicken Messi

Ok, det här inlägget är inte så lite sprunget ur alla rykten som florerar under silly season men vi kan ju låtsas att ryktena jag skriver om är sanna.

Undrar hur det känns att vara lagkamrat med en spelare som sägs vara bäste spelaren i världen och få se i media att den killen agerar hallick för klubben?
Ja, inte så att killen kopplar tjejer och killar utan snarare så att han kopplar ihop spelare ute i världen med klubben.

Om ryktena är sanna så sitter Lionel Messi mellan Argentinas matcher och skickar sms så tummarna glöder. Han ryktas ha messat till Fabregas, Rooney, Villa, Robinho och Torres om hur kul det skulle vara att spela med dem.
Och va fasen, vem skulle inte bli lite smickrad om man fick ett sådant sms från självaste Lionel Messi? Jag skulle då utan tveka skriva på. Sedan vet jag ju inte hur sugen Guardiola är att ha mig på topp tillsammans med sina stjärnor. Men å andra sidan så har ju konstigare saker hänt. De värvade ju t.ex. Chygrynsky.

Att locka in spelare är ju en sak. Det finns ju faktiskt en baksida av det också.
ALLA spelare KAN ju faktiskt inte spela i Barcelonas anfall hur gärna Messi än vill det. Skulle alla värvningar gå hem skulle klubben ha sju forwards att växla mellan.

Men skulle verkligen Messi. . . hmm...namnet fick ju plötsligt en helt annan innebörd. . . Messi Messaren. . . skulle han verkligen skicka en massa meddelande till Wayne Rooney?
För mig låter det osannolikt. Men å andra sidan så ryktas det ju ha hänt tidigare vid övergångar. Dock tror jag inte det var några skriverier om det när Zlatan gick till Barcelona.

Hursomhelst så skulle det ju inte vara så skoj att heta Pedro, Bojan eller Jeffren om man hade en lagpolare som hela tiden jobbade på att hitta ersättare för en själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar