Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 12 juni 2010

Nu jäklar blir Nigeria farliga

Hörde en intervju med någon kring Nigerias landslag. Jag kom in mitt i TV-intervjun så jag uppfattade aldrig om det var en förbundssnubbe eller spelare eller vad det var. En officiell nigeriasnubbe var det i vilket fall.

Frågan var vad Lagerbäck tillfört.
Jo han hade tillfört disciplin, struktur och, vilket kan vara förvånande 2010, taktik.

!!!
Eh, ursäkta, hörde jag rätt?
"Taktik"?
2010 införde Nigeria taktik i sin fotboll är det så jag ska tolka det?

He he... ;-)

Nåja, Lagerbäck må vara en taktikdåre men han har ju sällan rätt taktik.

Sedan måste man ju ändå ge Lagerbäck en eloge för att äntligen har börjat tro på sina spelare. Jag tänker på att han pumpar i nigerianerna att de är bättre än Sveriga 2006. När hörde vi någonsin Lagerbäck säga att Sverige var bättre än ett enda lag vi mötte?

Hursomhelst så tycker jag Lasse verkar vara en sympatisk gubbe och jag håller en liten tumme för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar