Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 24 mars 2010

Zlatan Koller

Spanar in Barcelona mot Osasuna och konstaterar att Zlatan har fått en ny roll i Barcelona. Han har blivit deras Jan Koller.
Jag Koller, ni vet. Tvåmeterstjecken med lika mycket känsla i fötterna som Eiffeltornet.
Zlatan Ibrahimovic ska alltså stå mitt i straffområdet och vänta på höga lyror som slås in där. Hurra, vad bra. Och vilket jävla slöseri med talang.
Vill ni höra en annan kul sak med det.
Jo, om Messi springer bakom Zlatan så lägger Barcalirarna lyrorna mot Messi istället. Vilken miss alltså.

Alltså, jag säger inte att jag kan mer fotboll än en enda av Barcalirarnas lilltånagel. Jag kan inte heller mer än Guardiolas skäggstubb men en sak vet jag.
Zlatan är en lirare som vill ha boll och han verkar inte ha skoj just nu. Även om han till slut petade in 1-0 för Barcelona i den 73e minuten.

Jag vet också att FC Barcelona är ett lag som spelar bollen längs marken och när de ska lägga om spelet till att slå höga lyror så blir det inte lika bra. De är helt enkelt inte vana att hitta huvudet på en spelare i straffområdet.

Sedan KAN det ju vara så att de tränar på det spelet mot ett motstånd som Osasuna.

Det kan ju inte heller vara speciellt inspirerande att möta ett lag som Osasuna mitt i serielunken en onsdagskväll i mars. Osasuna är ett lag som Barcelona och Real Madrid avfärdar med en gäspning 349 gånger av 350.

Men att få se Zlatan som en Jan Koller. Det trodde jag inte.

Sedan är det ju lite lustigt att Raiolas utspel verkar ha fått effekt.

Precis nu i 88e minuten så slog Bojan in 2-0.
Bojan ersatte Zlatan direkt efter 1-0 och direkt så la Barcelona om spelet och slutade att söka långbollar in mot straffområdet. Rätt vad det var så fick man igång ett tempo i spelet och har de sista tio skapat mer än under resten av halvleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar