Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 13 mars 2010

En skön dag

Sovmorgon till 8.20.

En skinkomelett till frukost.

Lite travtips och stryktips. Ja, travet var ju snabbt avklarat. En liten Harry-Boy som naturligtvis sprack. Ändå tyckte jag True q, Bobtail och Sune Palema var rätt klara. Nåväl... det var ju en lottoomgång.

Lunchen fick bli en brunch på Lilla Linné. Det kan jag verkligen rekommendera.
Brunschen liknar ett julbord med kallskuret, sillar, köttbullar, potatisgratäng m.m.
Ost och kex till kaffet. Om man vill så har de ju Dugges öl också på stället och det är ju inte fel.

Sedan bar det av till P91-match mellan Frölunda IBK och Älvstranden. Den matchen vann Älvstranden men det var gott att höra Älvstrandsspelarnas föräldrar beklaga sig över den där nr 9 som de aldrig kom förbi. "Näe, nu var han där igen." och ibland skrattande t.o.m. "Ja, han är omöjlig när han vänder och vänder". Killen de snackade om var en av de yngsta på planen - Jacob Öryd.

Sedan bar det hemåt och en snabb påfyllning av protein innan det var dags för dagens träningspass. Lite biceps, lite snadbänk och däremellan hopprep innan jag gav mig på löpbandet.

Middagen fick bli indiskt ifrån Redford. Alltid kanongott.

Nu har aftonen avslutats med att Anna Bergendahl tog hem melodifestivalen.
Helt rätt tycker jag. Även om jag tycker att Hollow också var rätt bra.

Att den internationella juryn ville att Manboy skulle hamna i topp visar bara varför det kommer så få hits från Ryssland, Frankrike, Serbien, Norge o.s.v.

Nu tycker jag vi kan avsluta medlodifestivalandet för i år.
Vi har fått en svensk segrare och det räcker gott.

De övriga grannländerna kan ju börja rösta redan nu innan de hört bidragen.
Tyskland röstar på Turkiet, Serbien på Slovenien och vice versa. Ukraina på Ryssland och vice versa, Grekland på Cypern och Cypern på Grekland osv osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar