Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 20 mars 2010

Josef Fritzl, Syster Ratched och Roy Keane

Första gången jag egentligen lade märke till Roy Keane var när det visades en dokumentär om Beckham och Victoria. I några scener filmade de i Beckhams matrum och där satt Roy Keane och verkligen surblängde på TV-teamet. Redan då, tio-femton år yngre än idag såg han otäck ut.

Karriären som spelare är förbi och han har en ny karriär som tränare.

Jag undrar hur länge Keane har längtat efter att få bli manager för ett lag och kunna styra och ställa så som han lärt sig under alla år under Alex Ferguson i Manchester United?

Man tänker ju att Roy Keane satt där i omklädningsrummet på Old Trafford och tyckte att Ferguson var en mes som bara sparkade en sko i pannan på Beckham?

Keane satt väl där och gnisslade tänder och önskade att han fick köra ner den där skon i halsen på Beckham och dra ut den där bak med ett skohorn till hjälp.

Det är förresten andra spelare under Alex Ferguson som har blivit managers - Steve Bruce, Bryan Robson, Paul Ince och Mark Hughes. Samtliga, utom möjligen Robson, har en framtoning som riktiga tuffingar.

Ända sedan Keane tog över Sunderland som tränare har det kommit rapporter om Keanes ledarstil och hans kommunikation. Nu när han tog över Ipswich kom det rapporter om att han verkade lite nedtonad.

Hopp om bättring alltså.
Ja, the only way is up, kan man ju säga efter Keanes tidigare framträdanden.

Lite citat från förr:
"Inte ens i omklädningsrummet efteråt ångrade jag mig. Jag kände bara att han kan dra åt helvete. Det som göms i snö kommer fram i tö. Han rövknullade mig och min stil är öga för öga".

"Misslyckas med förberedelserna. Förbered dig på misslyckande"

"Jag kastar inte tekoppar omkring mig. Jag slår folk på käften"

"Det finns fd spelare och fd domare som får mediatid som jag inte skulle lyssna på på puben".

Ingen smörsångare precis.

Och nu tror man att han, efter fem månaders frånvaro från fotbollen, ska ha lugnat sig lite.

I veckan förlorade hans Ipswich mot Watford. Spelarna låstes in i omklädningsrummet i 90 minuter efter matchen. . . That´s the way to do it Keane. Nästa gång ska vi nog se att de presterar bättre.

Ca 3.15 in i videon ser ni Hååland ställa sig över Keane och anklaga honom för filmning. I klippet efter kommer Keanes hämnd som också blev hans arv till fotbollshistorien.

Captain Fanatic eller Kapten Fnattig kanske passar bättre. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar