Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 20 mars 2010

Quist till Schweiz

Innebandysverige förlorar en stor profil inför nästa säsong och Pixbo tappar en gigant när Henrik Quist lämnar för att spela i Wiler-Ersigen.

Aj, aj, aj, för David Jansson och de andra konkurrenterna.

För Pixbo betyder naturligtvis Quist väldigt mycket fortfarande även om han inte dominerar på samma sätt som för ett par säsonger sedan. Jag tror faktiskt att Quist kan må bra av en flytt som denna. De senaste gångerna jag har sett HQ spela så har han inte sett så taggad ut.
Han har rent av sett lite blasé ut till och med.
Quist tillhör också de äldre i Pixbo och på det sättet är det helt rätt för honom att flytta på sig för att hitta en ny utmaning innan han slutar.

Första gången jag såg Quist spela var för ett antal år sedan och det var min första match som åskådare på en elitmatch. Han var helt outstanding, liksom han varit i alla matcher där jag sett honom tidigare säsonger.
På spårvagnen hem frågade jag grabben om han sett hur bra den där nr 14 i Pixbo var.
"Då lutade sig en av våra medpassagerare, en kvinna, fram och sa leende med en stolt darrning på stämman: Det är vår son Henrik ".

Lycka till i alplandet Henrik Quist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar