Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 28 mars 2010

En två tre. . .

Måste bara dela med mig av en rolig episod från vår reservlagsmatch mot Myggenäs.

När vi kör vår sista taggning inför matcherna brukar vi säga något i stil med ...

"Högsbo ska vi ta dem?" Varpå alla unisont svarar "JA!".
Inget avancerat. Inget krystat. Inget för historiaböckerna.
Bara enkelt, kort, koncist och kärnfullt.

När vi mötte Myggenäs så samlade vi oss kring vår målvakt i vanlig ordning och lagkaptenen tog ordet. Lite peptalk och så kom det..."Högsbo....1 2 3. . . " ???

*SCHRIETCH* Vad säger han nu? (men ok vi hamnar väl rätt..) tänker alla...

Så kommer det som jag strax beskriver men jag tar det i sin helhet här nedan.
Svaret blir en förvirrad tystnad.

Ok, häng med.
"Högsbo. . . 1 2 3. . . GUBBAR". . .*Tystnad*...

"Ett två tre GUBBAR"
Vad f-n är det för ramsa och vad förväntas vi svara på den?

"Ett två tre GUBBAR"... Har ni hört något liknande?

Jag kan väl säga att vi fann oss ganska snabbt efteråt och episoden här ovan bjöd på en hel del garv efteråt och kommer att göra det länge framöver.
Spelaren som gav oss ramsan har också varit en av de bästa i de två sista matcherna och han bjuder storstilat på min lilla story och garvar med oss andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar