Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 20 mars 2010

Högsbo AIK och berget

Nya matchställ och "ny" hemmaarena i Flatås har verkligen inte inneburit nya framgångar för Högsbo AIK. Snarare har vi gått sämre än någonsin.

Trots 0-8 i baken senast mot Kärra så gjorde vi några bra insatser och jag hoppas nu att vi kan ta med oss de positiva delarna till morgondagens match mot Utby.

Träningarna i veckan har i alla fall sett bra ut. Högt tempo, fokuserade övningar och stenhård konkurrens i spelet.

Laguttagningen denna gång var ett litet gissel.
Det har länge varit på gång att vi skulle behöva ändra på något och nu har vi verkligen gjort ett par stora förändringar inför matchen i morgon.
Vi kör till att börja med på två centrar och två backpar istället för med två backpar och tre kedjor. På det sättet får våra vassaste spelare mer speltid och det hjälper nog oss en hel del.
Oskar Widäng som varit jättebra i de senaste matcherna han kommit in få nu chansen igen.
Sedan kör Gustaf Lundgren vidare på högerkanten. Han var också väldigt pigg i senaste matchen.

I detta offensiva lag var jag tvungen att ha in lite defensiv balans och det betydde att Jim Dammare i allra sista momangen fick stå tillbaks trots en mycket bra insats senast mot Kärra.

Sedan är det framförallt i försvarsspelet som vi nu har ändrat oss och vi hoppas naturligtvis att det ska ge en effekt. Att springa omkring och lajja och släppa in i snitt åtta mål per match funkar ju inte i längden.

Den som sett mina senaste matchreferat kan nog ana att jag inte varit helt nöjd med hur vi skött försvaret och därför ändrar jag mig nu, delvis.

Det finns elitklubbar som måste variera spelsystem efter det spelarmaterial de har och det är bara att konstatera att även vi måste göra det i detta fall. Ibland är en del spelare så låsta i sina mönster att det helt enkelt är lättare att låta dem gå i sina banor än det är att ändra banorna för dem. Ni vet Muhammed och berget. . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar