Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 16 mars 2010

Pixbo Wallenstam IBF vann Juniorallsvenskan!

Jag känner inte en själ som spelar i Pixbos juniorlag som vann Juniorallsvenskan i helgen. Men jäklar vad skoj att Göteborgsinnebandyn fick en framgång!

En kille i Pixbo Wallenstam IBF som jag däremot känner lite är ledaren Björn Björkman som jag fick skjuts av hem från Block 4-utbildningen.
Jättestort GRATTIS Björn!
"Killarna var helt magiska" sms:ar Björn. ;-)

Och ett gigantiskt stort GRATTIS till Pixbo Wallenstam IBF!

Det är en klubb som verkligen jobbar professionellt för att nå sina framgångar och de behövs som en ledstjärna för innebandyn i distriktet.
Nu hoppas vi bara att andra klubbar kan följa och jämna ut differenserna i landet mellan öst och väst.

Min uppfattning om Pixbo Wallenstam IBF är att det är en klubb som ger en del till lagen runtomkring och försöker att hela tiden dela med sig av sin utveckling. Ska vi i distriktet hänga med så tror jag det är en nödvändighet att storklubbarna delar med sig.

Sedan är det ju så att Pixbo får in en del spelare till klubben via innebandygymnasiet vilket gör att de inte behöver värva hårt inom distriktet. Självklart drar ju också Superligastatusen en del talanger till sig från hela Göteborg.

Och visst är det ju så att Pixbo Wallenstam säljer sina kunskaper som ett led i att göra affärer men det sker ändå på ett snyggt sätt. Sedan finns det säkert en hel del synpunkter om allt detta, för det gör det alltid, men det är min synvinkel i alla fall.


Ni kan se Björn göra high five vid sidan om banan. Det är han den store Bumbibjörnen ;-)

Målskyttarna för Pixbo:
1-0 Victor Sjöblom på ass av David Fredriksson
2-0 Christian Reichenberg assisterad av Alessandro Agus
3-0 Victor Sjöblom framspelad av Daniel Lindell
4-2 Alessandro Agus
Ungefär samma killar var de som producerade i semifinalen mot Sjöstads IF som blev trea i turneringen.

I övrigt är min relation till Pixbo Wallenstam IBF/IBK enbart konkurrensinriktad. Jag har ALLTID älskat att slå Pixbo i tävlingsmatcher även om vi haft rätt svårt med det oftast. Men ett av mina roligare innebandyminnen var när min ledarkompis ringde och meddelade att grabben gjort sju mål på Pixbo.

******************************************************************************

Angående mitt tips för Juniorallsvenskan så blev det ju en katastrof.
Inte många rätt där.

Jag trodde en del på Täby och Hässelby och det var ju inte helt rätt.
Finallagen Huddinge och Pixbo trodde jag skulle åka ut mot ovanstående lag och därmed så sprack ju resten av tipsen.
Men vad gör väl det.

"Vi som är från Göteborg....
Åååååker aldrig hem med sorg...

Hej hej HEJ!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar