Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 17 oktober 2010

Partilles juniorer jagar vidare

Partille IBS dundrade in ett kraftfullt 13-1 på bortaplan mot Oskar Österströms Onsala IBK i juniorallsvenskan.
Partille har nu 22-4 i målskillnad på två matcher och skuggar Pixbo Wallenstam som har spelat en match mer och därför har tre poäng mer.

Det blir, som sagt, kul att se hur det går i det mötet.
Lindås IBK har också ambitioner men har ännu bara spelat en match. I morgon väntar IBF Älvstranden.

I Pixbos seger mot Warberg idag var det mycket av Robin Fredäng.

I Partilles seger idag var det de spelare jag nämnt tidigare som dominerade.
Vernersson, Hallberg, Lorentzon, Wennerstrand, Bodenmalm, Åhman och Net.
Däremot syns det inte mycket av Lingheimer, Thunell och Strandhagen ännu så länge.
Strandhagen verkar inte ha spelat dagens match men däremot öser han in poäng i P93-serien ser jag.

I juniorallsvenskans grupp H trummar FBC Lerum vidare och de besegrade Landvetter med 8-2 i helgen. Mullsjö AIS jagar på bakom och vann programenligt mot Sandared med 7-0 idag.

4 kommentarer:

  1. Känns som JAS I är riktigt svag i år. Om Partille anstränger sig borde de kunna fixa tvåsiffrigt mot alla lag utom Lindås. Matchen Partille-Pixbo blir knappast intressant. Årets Pixbo håller inte tillräcklig klass för att bjuda upp till dans. De förlorade exempelvis med 1-10 mot Floda på försäsongen (såvitt jag kunde se med sitt bästa lag).
    I JAS H har Lerum överraskat så här långt. Kan de kanske till och med ge Mullsjö en match om seriesegern. Förhandstippade Floda har dock haft det tungt. Med tanke på att de har exakt samma lag som spelade jämnt med Pixbo och Mullsjö förra året så är det märkligt att de inte enkelt har klarat av Ale och Lockerud.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju härligt med idrottens värld att det kan svänga fort.

    På papperet och på förhand och säkerligen i praktiken också lär Partille springa vidare till slutspelet.
    Pixbo håller helt klart inte riktigt samma nivå på flertalet platser och även jag har svårt att tro att de kan hota Partille. I nittioåtta av hundra matcher lär också Partille vinna.

    Floda är ju annars en negativ överraskning eller så sitter det folk i Ale och Lockerud och tycker att resultaten inte är ett dugg konstiga utifrån något de vet . . .

    Sedan håller jag nog inte riktigt med om att Lerum överraskat. De har inte mött det vassaste av motstånd utan just Ale, Lockerud och Landvetter. Seger mot Mullsjö och vi har en riktig överraskning.

    SvaraRadera
  3. Jag menade inte att det är överraskande att lerum har vunnit mot Ale, lockerud och Landvetter. Hade dock inte förväntat mig att de skule klara av de lagen så enkelt. Känns som om de spelar med ett härligt självförtroende och då kan det gå lätt mot "sämre" motstånd. Om Mullsjö kommer med sist bästa lag mot Lerum tror jag dock att det blir stopp där. Mitt tips är fortfarande att Floda och Lerum gör upp om andraplatsen i säsongens sista match. Där tror jag att det väger över till Lerums fördel i och med att matchen går i Flodas skokartong.

    SvaraRadera
  4. Ja, det gäller ju att ha en bred trupp som kan klara av ett par sjukfall och annan frånvaro.

    Detta Mullsjö har ALLTID slagit Pantern/Lerum när det har gällt. Är det denna gång som Lerum vänder trenden?

    Flodas skokartong ja. Där sa du något. Inte nog med att planen är liten och otäck. jag har för mig att målen står ovanligt långt in i planen i förhållande till bakre kortsidessargen.
    Där har Floda en riktigt stark fördel.

    För det är väl så du också menar...att Floda har en fördel?

    SvaraRadera