Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 11 oktober 2010

Kåhög i topp före Burås

Tre omgångar spelade av division 3 i Göteborgs innebandyn och Kåhög leder överraskande serien.
Tvåa är Burås IK och det är inte lika överraskande för mig som tippat laget i toppen av serien.

Trea ligger nedflyttade Myggenäs som fick stryk av Floda IBK div 3 i senaste omgången.
Floda som fått ny tränare har börjat serien tungt med två förluster så denna vinst kom välbehövligt.


Sportlife Kungälv IBK ligger just nu fyra men har en match mindre spelad och möter ikväll Guldhedens IK.Jag tror dock att Sportlife får svårt att nå upp till Kåhög denna omgång även om de vinner eftersom Kåhög har en rätt bra målskillnad.

Guldheden är också ett lag som man aldrig kan räkna bort.

Vi i Högsbo AIK spelar verkligen upp och ner. Ibland tycks allt funka och ibland så är det stolpe ut.
Mot Kåhög förlorade vi med 2-7 trots ett, vad jag hört från alla håll, markant spelövertag.Vi får gå hem och träna effektivt nätande...  ;-)

Kåhög är annars ett lag som jag verkligen hoppas att vi kan slå nästa gång.
Det är inte precis några mysiga motståndare att ha att göra med.
Ramlar du framför mål så får du räkna med att någon av dem ställer sig och stampar på ditt ben.
I varje närkamp försöker de trampa av dig hälarna.
Vänder domaren ryggen till så får du räkna med att få en tjuvsmäll i ryggen.
När de sedan har segern i hamn, inte förr, börjar de att verbalt håna motståndarna.

Rutinerat?
Javisst, absolut.
Hade jag själv mött samma motstånd på en handbollsplan hade de här spelarna fått vara "rutinerade" i ungefär 30 sekunder innan de råkat på ett "Oj hoppsan" så de fått vara "rutinerade" med dropp i veckor efteråt.

3 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att vi slår er 10 gånger av 10!

    SvaraRadera
  2. Myggenäs saknade många nyckelspelare mot Floda: Ottenborn, Norén, Hjelm, Carlsson och Wiklund som missade fösta perioden...

    SvaraRadera
  3. Till Nr 15 i Kåhög.
    Jag tror dig.

    Myggenäs verkar ju ha gett bort ett rejält handikapp till Floda. Det visar hur jämn serien är och att det inte går att ge bort några fördelar.

    //Anders

    SvaraRadera