Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 11 oktober 2010

Hults IBK leder division 4

Hoppsan, dettta är oväntat.

Jag såg Hults IBK spela häromveckan när de mötte Astra Zeneca och spelade 7-7.

Vad jag tänkte?
Uj uj uj...den där bruna färgen på tröjorna tillsammans med de gula byxorna är bland det fulaste matchställ jag sett. Jag kan förstå tanken med att ha ett helt unikt ställ som inget annat lag matchar men detta blev ju nästan för mycket.
Dessutom hade en kille ingen siffra på ryggen men han hade hittat en brun tröja med lite blekare ton i färgen än de övrigas. Då undrar man ju...hade han verkligen den tröjan i sin egen garderob?

I övrigt höll matchen ett högt tempo och båda lagen hade några riktigt bra spelare.
Hult hade bl.a. en blond högerback som lurade byxorna av en forward och bjöd på ett garv.

I den här serien jagar nu Magnus Augustssons Landvetter IBK en poäng efter Hult med en match mindre spelad. Augustsson har faktiskt inte spelat ännu men det finns fler duktiga lirare i det här laget. T.ex. Marcus Ödman.

Ytterligare ett lag som jagar på är IK Zenith som också är en poäng efter och har en match färre spelad.
Här gick den duktige rightskytten Fredric Clywersköld in i serien i förra omgången och stänkte dit fem mål. Det är en lysande spelare som spelar med ett gigantiskt självförtroende och inget läge är för dåligt för att han ska avstå ifrån att skjuta. Men han skjuter bra och då är det ju inte fel att dra på många skott.

Jag tippar att kampen om seriesegern kommer att stå mellan Zenith och Landvetter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar