Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 1 oktober 2010

När nässnoret svalkar

Ok, rubriken är inte speciellt fräsch men den är talande för min vecka på gymmet.

Jag tränar rätt hårt och intensivt.
Man kan sammanfatta träningen med viktlyftning i högt tempo och med så lite vila som möjligt.
Allt sker på tid och repetitionerna görs strikt vilket innebär att armhävningar och knäböj går ända ner och ända upp.

Ett av mina pass i veckan innebar en "Baseline" följt av en "Michael".
Ja, fråga inte mig var de får namnen på de olika passen ifrån. I träningskretsar så känner i alla fall alla PTs och instruktörer till dessa begrepp.

Baseline
Rodd 500 m
40 knäböj
30 Sit ups
20 Armhävningar
10 Chins

Låter inte så jobbigt.
Gör detta så fort du kan och utan vila emellan.

Detta följde jag upp med en "Michael"
Löpning 800 meter
50 Ryggresningar
50 Sit ups

Löpning 800 meter

50 Ryggresningar
50 Sit ups

Löpning 800 meter

50 Ryggresningar
50 Sit ups

Vid sista löpningen kände jag hur resterna av förra veckans förkylning kom glidande nedför överläppen och tamejfan den droppen svalkade. . . .

2 kommentarer:

  1. Fy fan va äckligt!

    SvaraRadera
  2. Yep, men åk ut i skidspåren så är det ingenting.

    Blod, Svett och tårar du vet.

    //Anders

    SvaraRadera