Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 11 oktober 2010

Alexander Hedemyr fortsätter att leverera

I Göteborgs innebandyns division 4 fortsätter Alexander Hedemyr att leverera.

Förra säsongen gjorde Alexander 63 poäng på 20 matcher, varav 43 mål.
Det är grym statistik.
2.3 mål/match och 3.15 poäng/match.

Detta i ett bottenlag i serien.

Denna säsong har han inlett lika strålande som vanligt och har dragit ihop 10 poäng på två matcher.

Alexander är född 1983 och fyller 28 i januari.
Innebandykarriären inleddes i Charlottenlunds PF uppe i Bohuslän. Därifrån gick Alexander till Bullarens GOIF som är en innebandyförening som jag undrar om den finns kvar ens.

Ja, och innan jag berättar fortsättningen så kan jag visa ett litet klipp som jag hittade när jag spanade in Alexanders karriär.

Året var 2004 och Burås Ik mötte Myggenäs.
"I den sista perioden ökade Peter Ottenborn på till 4-1. Engström tvingades åter till stordåd i avslutningen av matchen. När det återstod fyra minuter kunde Burås reducera till 2-4.
– Plus till Björn, annars vill jag vara försiktig med plussandet, alla gör dock en godkänd insats."

Peter Ottenborn gjorde mål redan 2004 alltså. . .   ;-)

Men åter till Alexander. Efter några säsonger i Bullaren flyttade han som 16-17-åring vidare till Dingle AIK. Där körde Alexander på fram till och med säsongen 01/02 då han drog vidare till KUIF. Jag antar att Alexander pluggade i Karlstad...(?).


2008 flyttade Alexander i alla fall åt västkusten till och håller sedan dess till i Västra Frölunda FK där han är en av ledarfigurerna som samlar laget och håller ihop det hela. 
Med det målsinnet och övriga kvaliteter borde Alexander ha haft möjlighet att spela högre upp i seriesystemet men det är väl troligen så att han tackat nej till erbjudanden.

2 kommentarer:

  1. Yes det stämmer att Alexander har fått erbjudanden, men han har själv har valt att inte satsa på innebandyn.

    SvaraRadera
  2. Jo, han har väl knappast gått obemärkt förbi större klubbar...

    //Anders

    SvaraRadera