Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 30 oktober 2010

Albin Ekdal och Johnny Bråttom

Vi har i veckan kunnat läsa om hur Johnny "Bråttom" Ekström i intervjuer under sin tid i Caen varit måttligt imponerad av Zinedine Zidane som då var en ny ung 17-åring i klubben. "De har en 17-åring här som kör en massa sulfinter och sådär. Tror aldrig det blir något av honom."
Just de där vältimade sulfinterna förde Frankrike till VM-final så sent som 2006.
Det blev alltså något av just den sulfintaren.

I senaste numret av Offside har man intervjuat Albin Ekdal och han är inte någon blyg 21-åring.
Han är man nog att såga Inters och brasilianska landslagets Maicon.
"Han är överskattad. . ." och "Han springer mest bara på kanten"...

Ehhh...Jo, det är väl just det kanske...
Maicon springer en del på kanten och han är en högerback som lätt skulle kunna gå in i svenska landslaget som högerforward. Men det är ju bra att den unge Ekdal har något att sträva mot.
När Maicon var 22 debuterade han i brassarnas landslag.

"Jag har aldrig sett mig själv som oersättlig. Jag känner mig riktigt bra men jag vet att jag måste fortsätta att arbeta riktigt hårt med mitt spel för att behålla min plats i ett lag som Inter. Jag är definitivt i mitt livs form; mår bra, spelar bra och uppskattar förtroendet jag får. "Maicon om att en del anser honom som den bäste högerbacken i världen"

Låter som en rätt ödmjuk kille denne Maicon.
Kanske kan Albin Ekdal ha ett och annat att lära. . .

För övrigt verkar Johnny "Bråttom" Ekström vara en rätt skön lirare som har en hel del självdistans och kan garva åt sina egna små snedsteg. Snabb som en iller var han i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar