Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 6 januari 2010

Stockholm-Göteborg i final i Distriktslags-SM

Nu i helgen har innebandyns distriktslags-SM för 15-åringar pågått och i gruppspelets sista match möttes Stockholms IBF och Göteborgs IBF. Den gången vann Stockholm med 4-7.

Lagen har därefter kämpat sig igenom slutspelet och nu är de framme vid finalen och där väntar alltså ett revanschmöte mellan lagen.

I Göteborg är det några spelare som utmärkt sig i poängprotokollen och det är Älvstrandens Andreas Horseng-Amdell, Floda IBKs Johan Hassdal och Pontus Timmerås, IBK Göteborgs Marcus Hurtig, Frölunda IBKs Filip Pettersson och Oskar Bertéus och framförallt Pixbo Wallenstams Isak Julkunen. I laget finns även bekantingar till mig såsom Oskar Evensson och Alexander Mellqvist från Frölunda IBK. Alla Frölundakillar är såna som jag haft nöjet att ha som inlånade resurser till mitt P93-lag.

I Stockholm vimlar det också av duktiga killar som jag dock aldrig sett men som syns i poängprotokollet. Albin Sjögren verkar vara en kille att hålla ögonen på. Liksom Emil Lehti, Samiel Fseha och Simon Schmidt.

Jag önskar jag kunde skriva några rader även om alla duktiga backar och målvakter som jag vet finns i de olika lagen men då måste man vara på plats för att se matcherna. Att förhindra baklängesmål är minst lika värdefullt som att sätta en i krysset. Jag hoppas ni får uppskattning av alla era duktiga ledare därute.

Självklart håller vi tummarna för Göteborg i finalen som börjar om några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar