Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 22 januari 2010

Blir någon avrättad ikväll tro?

Kim Andersson hotar med att avrätta den som viker ner sig ikväll och tror att Sverige redan är utslagna ur EM.

Rätt retorik?
Mja, jag tror faktiskt inte det.
Kim är, som vanligt, helt ute och cyklar.

Första gången jag tyckte det var när han klev ur någon av våra viktiga mästerskapsmatcher och slutade skjuta helt och hållet. Han slutade att vara ett hot helt enkelt.
Det behöver iofs inte vara bara hans fel utan det kan ju ett bra försvar också ligga bakom. Tyvärr fortsätter Kim att försvinna ur matcherna.

Andra gången var när han sa att lagkaptenen inte har någon roll i laget utöver att prata med domaren vid tveksamma domslut. Ok, den kommentaren kan man ju ta för en överdrift eller lite raljans men det var inte så han sa det. Han ryckte på axlarna och såg verkligen ingen annan roll i lagkaptensrollen. DET är hans allra största misstag som landslagskapten.

Nu går han in med hot till ett lag som spelar med nerverna utanpå och som hittills inte vågat ta egna initiativ. Helt fel enligt mig och det vågar jag säga utan att jag känner landslagsspelarna.

Kim vill tända laget och då kan man ju använda lite "krigsretorik" ibland men av det jag sett hittills har det inte varit fel på tändningen. Tvärtom har ju spelarna vevat med armar och knuffat och buffat och verkligen visat björnklon mot motståndarna. Övertända och ostyriga har snarare varit min analys av svenskarna. Källman sa t.ex. efter första matchen att "Det brände till...". Jo, jag tackar, vi märkte det.

Men en sak har Kim ändå rätt i. Vi ska inte ge upp!

Så därför killar. Gå in och visa lite kyla och våga....våga VÅGA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar