Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 21 januari 2010

Helgens match nära dig

På lördag spelar Partille en superviktig match mot Mullsjö i juniorallsvenskan och uppladdningen har börjat med lite psykningar och peppningar.

Partille vann sin grupp i gruppspelet och Mullsjö kom tvåa i sin grupp efter att ha förlorat mot Pixbo Wallenstam.

Jag tror lagen kommer att vara helt jämna och att det blir en tight match.

Målvaktskampen blir ju en match i matchen.
Peter Stenberg kan ju spika igen totalt ibland och Mullsjö hade för något år sedan en gigantiskt stor målvakt som var lite orörlig men, som sagt, STOR.

Mullsjös backar har jag inte sett som särskilt starka de gånger jag sett dem men å andra sidan har inte Partille heller en jättestark backuppsättning. Men det ryktas ju att Niklas Jönsson från Eken gått över till Partille och då förstärks ju den lagdelen betydligt.
Undrar hur det går för Ekens P93/Juniorlag efter den förlusten förresten?

Partille har däremot en hel räcka duktiga forwards och har en bra blandning av höger- och vänsterskyttar. Martin Strandhagen måste ju få väldigt många skottlägen på Sam Larssons fina utlägg och Eric Thunell och Axel Lingheimer har ju alltid hittat varandra väl. Då är ändå inte de allra främsta nämnda ännu såsom Isak Net, Pontus Hallberg och Niklas Wernersson.

Mullsjö har i sin tur avslutaren Victor Lennartsson, framspelaren Kasper Hedlund och supertalangen Jesper Sankell. Mullsjö gjorde 70 mål under gruppspelet vilket var flest av alla lag tillsammans med Sjöstad så anfallet finns där definitivt. Man släppte in endast 19 mål vilket är förhållandevis få mål.

Jag är, som sagt, lokalpatriot och håller därför på Partille och Peter Stenberg.

För övrigt tror jag dessvärre att mitt tips för juniorallsvenskan gått rejält åt skogen redan. Hässelby som jag trodde skulle klå Husqvarna åkte ju t.ex. ut. Warberg föll mot Malmö. Inte helt oväntat i och för sig. I övrigt gick det väl ungefär som jag trodde. Sjöstad har sedan slagit KAIS Mora så även där fick jag fel. Mora var visst inte så tjuriga som jag trodde. . .

Bilderna kommer från P93-finalen i Mölndalscupen 2009 mellan Eken och Frölunda.
Matchen är väldigt lustigt klippt och precis innan Ekens kvitteringsmål så har Frölunda en jättechans där Oskar Bertéus blir dragen i tröjan men det finns inte med på filmen. Hade domaren gjort rätt för sig där hade Frölunda stått där med guldmedaljerna istället. Nu kunde Eken kvittera med 14 sekunder kvar. . . och kolla vad nära det är att passningen till målet bryts. . . *Brrrr*.
Men än en gång så gratulerar vi Eken som tog sig ur Björnsaxen med alla tassarna i behåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar