Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 7 januari 2010

Movieline har rea

I helgen besökte jag Movieline och fick med mig ett par boxar hem.
Var lite småsugen på Monty Phytons stora låda men kunde besinna mig. Jag har väldigt mycket av det de gjort i färskt minne och vissa saker gör sig bäst just där.

Det är säkert så att det går att hitta många av filmerna till samma eller lägre pris på nätet men det är inte samma känsla att sitta framför en skärm som att vara i butiken och botanisera bland hyllorna.

För er som gillar film och TV-serier kan jag rekommendera ett besök på Movieline i dagarna.

******************************************************************************

På tal om film så kan jag även slå in lite öppna dörrar och rekommendera er att se Avatar på bio. Vänta inte till du har den på hemmabioanläggningen (Om du inte råkar vara filmmogul och har en egen salong förstås).

Sherlock Holmes var också en klart uppfriskande upplevelse jämfört med de gamla versionerna.
Robert Downey Jr gör också en annorlunda tolkning än Peter Cushing och John Barrymore och en hel drös av andra Sherlock Holmare på filmduken.

******************************************************************************

Under jullhelgerna har jag även plöjt igenom ett antal avsnitt av Mad Men som är en stilig serie om reklammakare i New York på 60-talet. Ingredienserna är lite Cary Grant, Grace Kelly, Sprit och cigaretter. Har ni inte stött på denna serie tidigare så tycker jag ni ska försöka att se den.
I serien så är just cigaretter en av de saker som dyker upp på var och varannan bildruta och boaxarna är utformade som Lucky Strike-paket.
När upphovsmannen Matthew Weiner gjorde research hade han svårt att hitta reklamare från 60-talet. De flesta hade dött i lungcancer. . .

. . . fundera över det ni som fortfarande röker. . . .


January Jones som spelar Betty i Mad Men. Naturligtvis månadens tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar