Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 7 januari 2010

En norrman kan aldrig vara kaxig mot en svensk

Läser att många irriterar sig över Petter Northugs kaxighet efter lopp när han vunnit.
Jag säger bara att man ska låta honom hållas.
En norrman kan aldrig vara kaxig mot en svensk och behålla sin trovärdighet.

Visst kan norrmannen vinna i skidspåren men det är också allt.

Ju kaxigare han är desto mer är han rädd att förlora och Northug är VÄLDIGT kaxig.

I förra veckan råkade jag se ett av sprintloppen, där Emil Jönsson föll, och där blev Northug trea-fyra och såg precis lika slak ut som vilken normal trea-fyra som helst.
Vad jag förstått så brukar Northug ligga och fjösa bakom de andra hela loppen för att sedan spurta förbi dem. I det lopp som jag såg drog Jönsson i ett bra tempo och hade spurtat ifrån de andra om han inte fallit. Jag förstår inte vad Northug är kaxig över egentligen. . . .

Men det spelar ändå ingen roll. En norrman kan inte vara kaxig mot en svensk.

*****************************************************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar