Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 1 januari 2010

Första inlägget 2010

Hur inleder man ett nytt bloggår så att det blir så bra som det kan?

Jag kan ju berätta lite om nyheterna i min blogg.
Sedan ett par dagar kan man nu hitta direktlänkar, kolla till höger på sidan, till några av de mest intressanta sidorna på nätet när det gäller sport. jag slängde in ytterligare någon sida för att få lite mer dynamik i det hela.

Tyvärr misslyckades mitt försök att samla det bästa från både Aftonbladet och Expressen på samma sida men ni får lite av varje. Ni hittar bla. länkar till New Yok Posts bättre skribenter. Kom ihåg att Sverige bara är en liten del av vårt klot och att allt inte snurrar kring det som händer här. Även om en del vill få oss att tro det.

Är det någon som kan tipsa om andra sidor så tar jag tacksamt emot dessa tips.

Under 2010 kommer jag att fortsätta att blogga om idrott i allmänhet och innebandy i synnerhet. Inom innebandyn följer jag främst Högsbo AIK men har även ett öga på Frölunda IBK som är min tidigare klubb och klubben där min son fortfarande lirar.
Däremellan följer jag det av innebandy jag råkar snubbla på.
Jag följer gärna min sons årskamrater i olika klubbar för att se hur det går för dem. Sedan skriver jag en del om Majornas IK som är min handbollsklubb.

Jag följer även och skriver om massor av annan sport såsom fotboll, ishockey och handboll. Eftersom jag har varit en mångsysslare när det gäller idrott så är det inte svårt att väcka mitt intresse och jag plitar gärna ner en rad om det jag ser eller hör. Ibland måste jag dock sålla och t.ex. kampsport som ligger mig varmt om hjärtat får rätt lite uppmärksamhet i min blogg.

Andra sportjournalister får också vara beredda på att få en liten notis av mig då och då. Ibland för att de skriver bra men rätt ofta för att de skriver rätt dåligt.

Mitt i all sport så kommer jag att fortsätta att klämma in helt andra grejer och jag hoppas att alla ni som följer bloggen kan fortsätta att ha ett utbyte av den.

Jag funderar också på att införa ett pris till den som skriver den bästa, finurligaste, intresseväckande, roligaste etc kommentaren till något av mina inlägg under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar