Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 8 januari 2010

Slutspel i innebandyns Juniorallsvenska

Nu är slutspelets upplägg fastställt. De fyra klubbar som tar sig till semifinal gör upp under Innebandyfesten i Landskrona 13 till 14 mars.
Från de elva grupperna har gruppsegrarna gått direkt till åttondelsfinal. Utöver det har de tio bästa grupptvåorna plockats fram utifrån snittpoäng per match.Sextondelsfinaler (speldag 16-17/1)
Match 1: Gävle GIK – TBS Umeå SK
Match 2: Storvreta Ungdom IBK – Älvsjö AIK
Match 3: Husqvarna IK – Hässelby SK IBK
Match 4: Skövde IBF – Mullsjö AIS
Match 5: Malmö FBC – Warberg IBF

Åttondelsfinaler (speldag 23-24/1)
Match 6: Örnsköldsvik IBK - Segrare match 2
Match 7: Sjöstads IF - Kais Mora IF
Match 8: MIK Västerås - Segrare match 1
Match 9: Huddinge IBS - Täby FC
Match 10: Södertälje IBK - Segrare match 3
Match 11: Pixbo Wallenstam IBF - Segrare Match 5
Match 12: Partille IBS – Segrare Match 4
Match 13: Röke IBK – Sävsjö IBK

Vågar man sig på en gissning av fortsättningen?
Mja, lite sporrad av tipset för Gothia kan jag väl gissa lite då´rå men det blir ett riktigt sömmersketips. Hur spelas det sedan efter åttondelarna t.ex.? Framgår inte av innebandyförbundets hemsida. Lite småviktigt om man ska tippa en slutsegrare... ;-)

Gävle mot Umeå. Brynäs mot Björklöven...hmm... Äh, jag tippar Umeå som har lite mer rutin i laget.

Storvreta Ungdom mot Älvsjö AIK. Här tror jag mest på Storvreta som jag tror möter tuffare motstånd i vardagen.

Husqvarna-Hässelby. Här har jag ju faktiskt sett Husqvarna och de imponerade inte i finalen av Gothia Cup. Hässelby bör ha bra chans att vara bättre.

Skövde-Mullsjö. Här tror jag att Mullsjö visar sig starkast.

Malmö-Warberg är en svår nöt. Näpp, jag tror Warberg kämpar ner Malmöiterna.

Det ger oss sedan följande:
Örnsköldsvik- Storvreta. Här tror jag åter på Storvreta.
Sjöstad-Kais Mora. Sjöstad vet jag inget om men Kais Mora är tjuriga och vinner.
MIK Västerås-Umeå. Västerås tror jag tar detta.
Huddinge-Täby. Här tror jag på Täby.
Södertälje-Hässelby. Nja, varför inte Hässelby?
Pixbo-Warberg. Partille slog Warberg och Pixbo slog Partille så jag tror på Pixbo.
Partille-Mullsjö.Här håller jag tummarna för Stenberg och Partille ;-)
Röke-Sävsjö. Röke är starkast i syd och det avgör mitt tips.

Då får vi följande lag vidare:
Storvreta, Kais Mora, Västerås, Täby, Hässelby, Pixbo, Partille och Röke.
Möts de i den ordningen också tro?
Storvreta-Mora, Västerås-Täby o.s.v. . . .

I så fall blir semifinallagen: Storvreta, Västerås, Hässelby och Partille.
I final spelar då Västerås och Hässelby.

Voíla så har vi ett dundertips i sjutton steg med tusen fallgropar och jag har säkert hur fel som helst när vi väl drar igång. Men något rätt har jag säkert och om nu någon nederlagstippad läser detta så är det ju bara att se till att vinna ;-)

2 kommentarer: