Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 3 februari 2010

"Vädret är hela helvetet. . . " . . .

. . . hörde jag väderpresentatören säga.

Och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det.
Det är lite småkyligt jämfört med en vanlig vinter och det ligger snö på backen.
Men inte vet jag om det är så illa att vädret är ett helvete.

Det finns ju vissa nackdelar.
Alla går som om de antingen skitit på sig eller som om de har pungbråck och ska man passera någon på trottoaren så får man ta långa omvägar runt alla dessa snigelvandrare.

Spårvagnarna går ju sämre än någonsin. Om de nu går alls.

Poseidonlägenheten vi bor i är svinkall mest hela tiden. Här får ni lite fin reklam Poseidon. Jag bjuder på en slogan "Poseidon - Bostadsbolaget för feta som vill frysa arschlet av sig".

Ok, inte så snyggt, inte så välartikulerat och inte särskilt stilrent. Men jag tror budskapet går fram.

Alla pratar väder och globala uppvärmningen hela tiden och hur jäkla kul är det i längden. Lite tradigt är det med alla experter som vet en massa och som pratar om isbjörnar som flyter runt på isflak runt jorden.

Med andra ord finns det anledningar att tycka lite illa om vädret. Men att vädersnubben kallar det för helvete är väl lite väl att ta i tyckte.

Jag frågade i alla fall grabben om han hörde vad han sa i TV:n.

"Jo, han sa att det här var hela helgvädret..."

.... Dags att skaffa hörapparat tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar