Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 19 februari 2010

Kanada på en skridsko mot Schweiz

Jag såg en eftersänding av OS-skrällen 2-2 mellan Kanada och Schweiz idag.

Nä, det var väl det jag trodde. Inte särskilt hård satsning från Kanadas sida.
Backarna höll inne puckarna och stoppfintade och lade fina mackor för skott som blev till ytterligare passningar istället. Ungefär som det brukar se ut när det är föräldra-barn-match i fotboll, ishockey eller innebandy.
Föräldrarna lattjar runt och barnen satsar järnet.

Inte en enda gång såg jag en kanadensare köra över motståndarmålvakten. Inte en enda gång såg jag en kanadensare crosschecka en schweizare i ansiktet. Inte en enda gång såg jag en kanadensare trashtalka en schweizare. Som sagt, det var en vänskapsmatch där Kanada gick på 1/4-delsfart.

Hur det såg ut när ryssarna föll mot slovakerna är en annan historia som jag inte vet något om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar