Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 13 februari 2010

OS går åt helvete för Tre Kronor

Jaha, det var ju det vi visste.
Peter Forsberg bar den svenska flaggan vid invigningen och därmed rök alla chanser till ett svenskt OS-guld i ishockey.

Samtidigt läser jag att Anja Pärsson säger "Jag har chansen att vinna guld".
Jajjamensann fattas bara. Alla startande har ju chansen att vinna guld.

På en annan plats läste jag att Sverige skulle ta nio OS-guld.

Tjohooooo, nu råder guldfebern igen.
Varenda svensk haussas så att vi stackars tittare plågat ska behöva lyssna till kommentatorerna och läsa om misslyckande efter misslyckande av svenska "favoriter".
Nä, då är det bättre att hålla på de riktiga favoriterna i de olika grenarna.

Själv kommer jag att njuta av att se Ovetjkin skjuta Kanada och deras domaranhöriga till ett silver och jag ska fira med tårta när jag ser Crosby gråta.

Jag kommer att spela 100 kronor vinnare på Northug i allt.
När han förlorar kommer jag att skratta ballt.

****************************************************************************

Ok, lite V75.
Det skräller i första.
Andrahandsfavoriten vinner i andra och i tredje.
I fjärde och femte vinner favoriterna.
I sjätte vinner Manhattan DK.
I sista vinner Roberto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar