Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 24 februari 2010

Superonsdag i OS, fy fan

Ni vet den där känslan som alltid kommer över en när svensk press börjar mala på med stora trumman och det pompas och bompas och allt haussas till himelska höjder. Ungefär som med Anna Holmlund i skicross igår. Från ingenstans, nästan, skulle hon byggas upp till att bli ett medaljhopp t.o.m.
Det är ju jättesynd om såna tjejer och killar som är på ett OS för att lattja lite skidåkning sådär som de gör kompisar emellan och så ska tidningarna börja bygga upp förväntningarna. Låt dem istället vara lite mer ifred och vi andra kan överraskas över att det, oj hoppsan, har trillat in en svensk medalj ur ingenting.

Idag är det alltså "SUPERONSDAG" i OS.
Tja, jag vet inte var jag ska lägga mina förväntningar.
Anja ligger minst 87 hundradelar efter i storslalomen efter första åket.

Om en stund kommer det två stafetter i längdåkning och jag vet inte om damerna ens har ett lag att ställa upp med. Vad är "Super" med det?

Herrarna åker väl på stryk av Petter Snorsug och gänget så att vi får äta ännu mer skit av den där kaxige och, faktiskt, rätt fule gutten. Det var i alla fall gött att se honom lida inför sprintstafetten och det räcker för mig. Nu hoppas jag att någon knäpper honom på nosen igen. Någon får gärna vara Uzbekistan jag bryr mig inte.

Aftonen slutar i morgon bitti med vår första riktiga match i hockeyturneringen. Det är nu det börjar och då ställs vi mot hyperfarliga Slovakien med Demitra, Chara och Hossa och grabbarna. Chara spelade för några år sedan nästan hem ett SM åt Färjestad i stort sett på egen hand. Han är grymt bra med sin enorma räckvidd och styrka.
Han är rätt pigg på att ta fighter och firar ju stora triumfer även där med sin räckvidd men han har ingen vidare balans om man kastar hans tyngd lite från sida till sida i fighten.
Hursomhelst så vet ni ju hur det kommer att vara kl. 07.30 imorgon bitti.
Då sitter vi där med hjärtat i halsgropen efter två perioder. Slovakien kommer att vara i ledningen med 3-1 och Wikegård han kommer att misströsta men övriga mediekåren kommer att ropa...."JAAA, nu har vi dem där vi vill ha dem....Nu vänder vi"... Nja, kanske inte men man kommer att sitta där och fundera över om man ska gå tidigt till jobbet och bygga på flexen lite eller om man ska plåga sig igenom tredje perioden också. Dessvärre kommer vi att vara surt besvikna på Forsberg som först gjort en blek figur och sedan skadats i mitten av andra perioden. Bäckström , som snurrat så fint med finnarna, kommer också att vara totalt bortplockad ur matchen. Lidström kommer vi att skicka oranga kuvert till... Ta pension och kom inte tillbaks. Zetterberg? Ja, vad hette den där killen som gick så bra i NHL förra säsongen, var han med i OS? Tvillingarna Sedin kommer efter slutsignalen att ta några extravarv nere i hörnen och Weinhandl jagandes efter ropandes...."Kolla här är jag, ser ni mig nu?" Patrik Hörnqvist står och tränar skott på andra målet uppmanad till det av en sur Murray som åkt på däng av Chara.
Alla kommer att leta efter Bengt-Åke Gustafsson för att hänga honom för laguttagningen av Modin. Lundqvist har brutit matchen ljumskskadad efter tio minuter. "Monstret" var för nervöst för att hoppa in så Liv tog över.

Vilken jävla SUPERONSDAG!


******************************************************************************

I övrigt är det inte heller någon superonsdag idag.
Jag fick tidigare höra att en av grabbens lagkamrater råkat ut för en olycka och det är grymt tråkigt om det jag hört stämmer.

Killen är en sån som har ett enormt fighterhjärta, som på innebandyplanen alltid gett järnet och dessutom alltid är glad.

Jag är riktigt ledsen och i det perspektivet så är ett OS med en superonsdag ingenting.

Hoppas du kommer tillbaks grabben!

//Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar