Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 19 februari 2010

Anja är värd bragdguldet efter sitt störtlopp idag

Ärligt talat så har jag inte räknat med någon medalj för Anja Pärson i Vancouver.
Går det att räkna med en medalj i grenar där allt hänger på hundradelar?
Minsta lilla felskär och du är ute ur bilden.

Men att Anja nu lyckades ta ett brons efter den ruskiga kraschen i störtloppet tycker jag är fantastiskt starkt.

Jag hittade inga bra bilder på Anjas olycka men väl lite liknande bilder.


Att våga ställa sig för att åka ner för samma backe igen kräver mod.

Kolla in Ingemar Stenmark i den här filmen. han dyker upp efter ungefär 3.30.
Så kan det se ut om man är lite nervös över farten. . . .


*****************************************************************************

En som däremot har det riktigt tungt är Helena Jonsson i skidskytte.
Oj, vad jag tycker synd om henne efter hennes mindre lyckade OS.
Det går bara att lida med tjejen som hittills bara varit ett enda stort leende sedan hon slog igenom.

Annars kan man ju vara lite raljerande över misslyckade svenskar i OS men den här gången känns det verkligen som att det är en idrottare som förberett sig på allt. Åtminstone fysiskt. Möjligen har de psykiska förberedelserna inte funnits där på det sätt som de borde.

Jag håller tummarna för att hon ska kunna komma tillbaks på ett snyggt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar