Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 12 september 2010

Uppföljning av Björnslagets slutspel

Höllvikens IBF mosade Laholms BK med 7-1. Oj, vad hände där?
Ok, kanske var Höllviken bättre än jag trodde ändå.
Men det sätter ju vår prestation i en bättre dager.

IK Zenith förlorade mot FBC Lerum med 5-6. Ok, det här var en svårtippad match och enligt serietabellerna ska ju FBC Lerum vinna en sådan här match.
"Clüwen" och hans grabbar i IK Zenith får komma igen i serien och där kommer det säkert att gå bra.

SSK Future slog planenligt Frölunda IBK med 3-1. Rätt små siffror ändå och här ser Frölunda ut att ha gjort en bra match. Jag tippade ju trots allt SSK Future som turneringssegrare igår men nu undrar jag. . .

Barnarps IK slog IK Akerselva med 4-2 och ingen är förvånad.

Däremot är IBF Backadalens 13-0 mot Marstrands IBK förvånande. Att Backadalen vann är ju ändå lite överraskande med tanke på att Marstrand spelade i tvåan förra säsongen. Men å andra sidan så var ju Backadalen på väg att gå upp inför säsongen så de kanske borde ha sett som jämlika inför matchen.
Men 13-0.... hade Marstrands IBK sin årliga lagfest igår?

Lindås IBK vann en siffermässigt jämn match mot Bjärreds IBK med 3-2.

Östra SK mosade Kvissel FC Millionaires med 11-4 och det får jag säga var väntat.

Eken IBK åkte på en rejäl smäll med 2-8 mot Pixbo Wallenstam.

Mina tips går sisådär.
Å andra sidan är det de matcher där jag tippat lite efter hjärtat som inte tippats rätt.
IK Zenith mötte ju ett på papperet starkare lag.
Laholm trodde jag ju inte alls på inför turneringen samtidigt som jag trodde på Höllviken.
Inför slutspelet körde jag ett "tvärtom-tips"...
Eken med alla sina 93:or hoppades jag en del på men de är nog fortfarande lite orutinerade.

Ok, fortsättningsvis vill jag nog revidera mitt tips om IBF Backadalen en aning.
Nu möter de Lindås IBK och det blir en tight match.

Östra SK tror jag slår FBC Lerum.

Pixbo tror jag ju är bättre än Höllviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar