Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 26 september 2010

Mitt serietips för innebandyns Division 3 Göteborg

Ok, här kommer mitt tips för serien;
1. IBK Göteborg
2. Burås IK
3. Sportlife Kungälv IBK
4. Floda IBK U
5. Myggenäs IBK
6. IBK Walkesborg 99
7. Kåhög SK 99
8. Guldringen IBK
9. Guldheden IBK
10. Västkustens Kamrater IBK
11. Öckerö IBK
12. ?

Ok, jag lyfter faktiskt ur Högsbo AIK ur tipset.
Jag tror definitivt inte att vi blir sist och jag tror inte heller vi vinner serien men jag vill inte placera in oss i detta tips. Främst för min och lagets del.

Möjligen är tipset lite "elakt" mot Öckerö som faktiskt mosade oss men de är trots allt nykomlingar i serien och möter tuffare motstånd. Myggenäs och Walkesborg är också nykomlingar i serien och kommer från en högre division. Jag tror de är bra men är de så bra att de vinner denna serie lätt?
Njaej, det tror jag ju inte. Vi har några hyfsat bra lag att möta så det blir nog inte så lätt för de nya att bara springa hem serien.

Kåhög låg länge sist förra säsongen men spurtade storstilat och har fått en kanonstart på säsongen nu. De är kanske bättre än mitt tips om en sjundeplats?
Burås trodde jag mycket på förra säsongen och även de avslutade serien bra. Nu börjar de serien med en seger mot svåra Floda och det är bra jobbat. Tror Burås blir tuffa i år.

Sportlife Kungälv IBK har jag varit inne på tidigare och de är, som sagt, under utveckling och blir bra.

"Guldlagen" - är svåra för alla motståndare att tampas med och de kommer att ta sina segrar men jag tror att de är för tunna i sina trupper för att kunna konkurrera i toppen.

Västkustens Kamrater inledde serien i dur och ledde i några omgångar men sedan tappade de alltmer och landade i slutet av tabellen. Jag undrar jag ifall de samlat ihop sig inför serien nu?

IBK Göteborg trillade ur förra säsongen och det tror jag förvånade de flesta som tippat serien på förhand.
Nu har laget förnyat en hel del och jag tror de kommer heltända till seriestart och att de vill uppåt i seriesystemet direkt. Det här laget har jag också sett och det jag såg såg riktigt bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar