Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 11 september 2010

Tonsäkert eller vad säger man om motsvarande rörande mat?

Senst skrev jag ju om Vivolis goda glass och det var ju lite skoj att jag någon dag senare såg ett reseprogram i Kanal 9 där de hittat till Vivoli.

I ett inslag fick vi se hur de tillverkar glassen och vi fick veta att Vivoli tillverkat glass sedan 1600-talet. Till en början utan frysar men med någon form av blandning med salt som fick en frysande effekt.

Programledaren utnämnde till sist Vivolis glass till världens godaste glass.

Nu när jag googlar på Vivoli är det ju bara att konstatera att jag slår in redan öppna dörrar. Jag som trodde vi hittat ett eget lite place...för det vara absolut inget spektakulärt ställe och inga köer långt ut på gatan.

Hursomhelst....missa inte Vivoli om ni åker till Florens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar