Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 13 september 2010

En vecka kvar att rösta och IBF Backadalen är favoriter

Ok, nu är det snart dags att summera min omröstning längre ner på min sida angående vilka som vinner olika serier.

Götebogs innebandyns division 2 ska enligt de som hittills röstat (Rätt få faktiskt)tas hem av IBF Backadalen. De har fått 7 röster.
Därefter följer Pixbo Wallenstam och Kärra IBK med tre röster vardera.

Lindås IBk slog ju faktiskt IBF Backadalen i Björnslaget men det blir ju spännande att se hur motståndarna hanterar Lindås i serien i år. För det är väl fortfarande så att farmarklubbarnas resultat inte räknas på samma sätt som de "riktiga" klubbarna, eller?

Kärra IBK tror jag själv väldigt mycket på i denna serie.

Frontside Råda Portar är ju alltid luriga med sina tillkommande gamla Pixbolirare.

För division 3 är siffrorna jämnare och nedflyttade Myggenäs IBK är favorit med likaledes nedflyttade IBK Göteborg strax före Floda IBK U.
Jag tror inte de här tipsen är så illa faktiskt.

Sportlife Kungälv tror jag ju blir vassa i år. Många i det laget har nu mött seniorer ett tag och börjar mogna in i spelet ordentligt samtidigt som man har mycket spring i benen och bra klubbteknik m.m.

IBK Walkesborg vet jag ingenting om. Ja, egentligen inte heller om Myggenäs så jag kan inte uttala mig om dessa. IBK Göteborg såg jag under Björnslaget och de ser inte så pjåkiga ut alls.

Serien kommer att fortsätta vara superjämn men jag tror vi har topplagen här ovan.

När det gäller Superligan så är det väldigt få som röstat.
Jag såg att Täby var favorit bland Superligatränarna.
Ja, så kan det nog bli.
Storvreta gick ju in i en tränarkarusell utav rang när Stefan Forsman lämnade.
AIK är ju alltid AIK.
Warberg tappar ju kanske världens bäste back och det blir väl en omställning.
Pixbo har ju gått hyfsat bra på försäsongen och Calebsson är ju ett rejält lyft för laget.

Men det är en vecka kvar och jag hoppas några fler orkar ta sig en sekund att klicka för sin favorit till att vinna dessa serier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar