Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 12 september 2010

Björnslaget 2010 färdigspelat

Då var det dags att summera cupen lite från sidan.

Jag tog ju mig friheten att tippa utgången av cupen och det gick, som väntat, sisådär.

Det jag kan konstatera är att jag i mitt första inlägg skrev att Östra SK mycket väl kan ta hem hela cupen och det gjorde de också. Så ett stort GRATTIS till Östra SK.

Jag såg faktiskt dessa spela en match också och det var bara en bekräftelse på att de är bra. Tyvärr kröp det ändå in lite tvivel så jag trodde att Pixbo skulle slå ut dem men så blev det alltså inte. I semifinalen slog de ut de som jag ett tag trodde skulle vinna cupen, SSK Future. Det var dock två lag som hade ganska mycket av samma kvaliteter i sitt spel. Energiskt och kvickt spelande med hårt arbete i hörnen som signum.

Lindås IBK slog IBF Backadalen i den prestigeladdade kvartsfinalen och jag får säga att jag är rätt imponerad av det unga Lindås. De spelar riktigt fin innebandy.

I semifinalen möttes sedan Lindås IBK och Höllviken IBF ifrån vår grupp i cupen.
Innan turneringen trodde jag mycket på Höllviken och de var bra mot oss men sedan föll de mot Lindome och spelade oavgjort mot IK Zenith så tvivlen smög sig in i mig.
Efter det trummade Höllviken på och slog också Lindås i semin med 2-0.

Östra SK slog sedan Höllviken IBF med 5-3 i finalen.

Jag får ändå säga att resultaten inte är helt överraskande.
De lag som spelar i högre serier är vassa helt enkelt och mina tips byggde ju också väldigt mycket på klubbarnas serieplacering. Så med andra ord stack jag ju inte ut hakan särskilt långt i mina tips.

För oss i Högsbo AIK var cupen ett tillfälle att spela några matcher inför serien och vi fick ut en hel del bra träning och information ur de tre matcherna vi spelade och är jättenöjda med det. Slutspel hade ju såklart varit skoj men vi hade ju inga bonkegäng i gruppen heller. Uppenbarligen ett finallag t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar