Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 11 september 2010

Strax slutspel i Björnslaget

Ok, då var sagan all för Högsbos del detta år och vi gick inte vidare till slutspelet.

Men vi spelade bättre och bättre och fick testa en hel del kul saker under matcherna.
Försvar med hög och låg press, styrspel och dubblingar så det sprutade om det.
Anfallsmässigt så blev det inte så mycket av organiserade uppspel men desto mer individuella prestationer.

Vi hamnade trea i gruppen efter IK Zenith och Höllviken IBF. Lindome IBK var inte alls så bra som jag trodde. Höllviken spelade bra i matchen mot oss men lyckades på något vis förlora mot Lindome. På det hela taget var det ändå fyra relativt jämna lag i gruppen och det var perfekt ur träningshänseende. Med liiite mer flax så hade vi också tagit oss vidare. Nu hade vi istället lite oflax och åkte på ett självmål i slutet av matchen mot Zenith så de vann med 3-2. Istället spelade Zenith 2-2 mot Höllviken och missade en öppen chans att göra 3-2 i slutet av den matchen. Se där lite siffermystik och hokus pokus. ;-)

Ok hur gick då mitt tips i de övriga grupperna?

Grupp 1:
Östra SK vann före Pixbo W. Tipset mitt i prick.

Grupp 2:
Backadalen vann gruppen föra Akerselva. Tipset mitt i prick.

Grupp 3:
SSK Future tog hemma denna före Bjärred. Tipset återigen mitt i prick.

Grupp 4:
Här kom inte Töjnan till start och gruppen blev rumphuggen.
Laholm visade sig också vara bättre än FBC Lerum. Tipset rejält på skam.

Grupp 5:
Här vann IK Zenith överraskande före Höllviken IBF. Det var, som sagt, en jämn grupp och IK Zenith är mycket bättre än sin serie. Det har de redan visat i t.ex. Islander Cup. Höllviken IBF såg jättebra ut i vår match men verkar ha mattats. Tipset satt inte men det var svårtippat. Alltid extra svårt när det är ens eget lag som är inblandat också.

Grupp 6: (Ett tips på tal om denna grupp. Om ni är med i denna grupp och säger det till någon. Säg då att ni är med i grupp NUMMER 6).
När jag gjorde tipset var fortfarande Malmö IBC med i gruppen. Nu tog Lindås deras plats och jag hade tippat dem först i denna grupp om de haft platsen från början. Frölunda IBK gick också vidare. Tipset satt som en smäck.

Grupp 7:
Barnarps IK vann före marstrands IBK. Plättlätt tips.

Grupp 8:
Denna grupp tog Eken IBK hem före danskarna Kvissel FC Millionaires.
"Miljonärerna" slog Eken i gruppspelet och det var kanske inte helt rättvist enligt en del tränare i Eken IBk som brukar ha keps på sig... ;-)
Nu tog ju också Eken gruppsegern så det var kanske en poetisk rättvisa i det.
Mitt tips blev halvbra här.

Men totalt sett var mina tips hyfsat bra ändå så jag vågar mig på ett tips för slutspelet också. fast det brukar gå åt helvete med slutspelstipsen.

Laholm - Höllviken. Tja, jag trodde ju inte mycket på Laholm förut så de får lite förtroende nu istället.

IK Zenith - FBC Lerum. Vågar man tippa IK Zenith här? Jo för fasen. Jag tror de tränat bättre.

SSK Future - Frölunda IBK. Jag håller på Frölunda men jag tror ändå Future blir för svåra. De såg ettriga och kvicka ut tjeckerna.

Barnarps IK - Ik Akerselva. Det här tror jag Barnarp tar hem.

IBF Backadalen - Marstrands IBK. IBF Backadalen såg sådär ut tycker jag. Marstrands IBK tar detta.

Lindås IBK - Bjärreds IBK. Båda lagen såg faktiskt riktigt bra ut men det kan ha berott på motståndet (Sandö) och (Grästorps IBK). Jag tror på unga Lindås.

Östra SK - Kvissel FC Millionaires. Det här tar de kvicka lirarna i Östra hem.

Eken IBK - Pixbo W. Svårtippat. Eken behöver framgång mer än Pixbo så jag tippar Eken.

Ok, vidare då så möts följaktligen;

Östra SK - IK Zenith. Jag tror en del på Östra nu faktiskt så de tar detta.

SSK Future - Barnarps IK. Tjeckerna såg bra ut och tar detta.

Marstrands IBK - Lindås Waves. Svårt igen. Äh, Lindås trummar vidare.

Laholms BK - Eken IBK. Ja, ja, jag tror väl på Laholm igen då´rå.


Semifinaler;
Östra SK - SSK Future. Borde inte det tjeckiska elitlaget ta detta?

Lindås - Laholms BK. Tje, det här är ju inte lätt. Ah, kläm in med Lindås här.

Finaltips,
SSK Future Vs Lindås Waves.
Här tror jag tjeckernas intensitet firar stora triumfer.

To be continued. . .

2 kommentarer:

  1. Ännu mer innebandy.

    Det är roligare när du skriver om sånt som berör oss som inte vet allt om innebandy men du skriver jäkligt bra.

    Pontus

    SvaraRadera
  2. Hej igen Pontus!

    Som sagt, jag skriver om det som ligger mig närmast om hjärtat för stunden.
    Ibland berör det en större mängd människor och ibland är det väldigt internt. Som de flesta bloggar men jag tror att min blogg ändå inte är riktigt så introvert som alla miljoner modebloggar och en del föräldrabloggar och så.

    Ibland är jag ju till och med rätt långt ifrån mig själv och mitt liv i bloggen och skriver väldigt allmänt.
    Oftast är det medvetet vilken inriktning jag väljer.

    Kanske kan jag intressera dig för lite innebandy också... ;-)

    //Anders

    SvaraRadera