Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 12 september 2010

IK Zenith - Högsbo AIK i Björnslaget.

Vi började lördagens matchande med att möta IK Zenith där jag mötte min gamla lagkamrat ifrån handbollen på bänken - Michael Clüwersköld. Han har varit i Danmark och tränat ett elitlag där även sonen spelat.

Matchen var rätt jämn men vi hade chansövertaget.
3.11 utnyttjade vi ett numerärt överläge genom att Jacob Öryd spelade fram Robert Larsson på bortre stolpen till 0-1 för oss.

6.56 hade vi en spelare utvisad och då var det IK Zenith som hittade rätt och kvitterade.
Tyvärr får jag erkänna att det blev strul i bytet så vi fick in en spelare på banan alldeles för sent och det misstaget tar jag på mig. FA-AN!

Minuten senare drog Mårten "Foppa" Forslund ett skott i ribban.

8.17 blev Andreas Berggren utvisad för en hakning bakifrån i skottögonblicket.
Zenith som spelat rätt fint några gånger under sitt powerplay fick utdelning med ett bra skott som betydde 2-1.

Alex Mood blev framspelad av Jonas Emtervall två gånger om till bra lägen men båda skotten gick just utanför stolparna.

Innan perioden var slut hade även Andreas Berggren haft en bra chans framspelad av Foppa.

Förutom målskotten hade Dionisio Camacho i vår bur ett par skott mot sig som han räddade.

Andra halvleken inledde Zentih starkt med tre bra lägen varav ett var ett friläge.

5.47 utnyttjade vi ytterligare ett läge med fler på banan och återigen var det Jacob Öryd som spelade fram Robert Larsson och så hade vi kvitterat. 2-2.

7.09 kapade en Zenithspelare ovan nämnde Robban och åkte ut.
Clüwersköld klagade över domslutet och ifrågasatte bedömningen om trängning när hans spelare fanns bakom min gubbe. Ok, möjligt att domartecknet blev fel men att det var en ojusthet var det inget snack om.
Zenith var rätt duktiga på att jobba in med kropp på spelare och nyttjade det i mängder av lägen.
I ett par lägen tyckte jag att satsningarna var i överkant.

Om vår spelare springer rakt fram parallellt med sargen och deras spelare springer diagonalt och klipper min spelare så han flyger fyra meter så kan inte jag tycka att det är en ok axel-mot-axel-situation. Speciellt inte som min spelare är först på bollen.

12.38 drog vänsterbacken i Zenith iväg ett slumpskott som satt i örat på vår back och studsade in i mål. 3-2 till Zenith.
Inte helt rättvist eftersom vi då hade tagit över matchen rejält.

14.18 fick de en spelare utvisad men inte heller detta numerära överläge lyckades vi förvalta.
Strax innan utvisningen hade också Zenith haft ett par chanser där Dian i målet fått göra fina räddningar.

Vi lyckades inte komma ikapp utan istället var vi ute ur turneringen. . . .

Trodde vi. . . .

. . . men så hade Lindome gått och slagit Höllviken IBF och därmed fick vi lite att spela för i vår sista gruppspelsmatch mot just Lindome IBK. . .

Robert Larsson satte två baljor och spelade i övrigt väldigt inspirerat.
Backarna var cokså bra med i matchen.
Dionisio "Dian" Camacho var riktigt bra även han.

Våra unga nyförvärv fortsatte att göra riktigt riktigt bra ifrån sig. Andreas Berggren spelar klokt och tekniskt hela tiden. Jacob Öryd blir bara roligare och roligare att se på banan och han svarade för två assist i denna match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar