Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 21 september 2010

Distriktslaget för P93 samlas

Målvakter
M. Axelsson Uggla
O. Adler

Backar
N. Jönsson
C. Sanderson
M. Hurtig
M. Båstedt
P. Timmerås
E. Insgård
K. Gustavsson
J. Falk

Centrar/Forwards
L. Börjesson
J. Henriksson
A. Jansson
K. Bohlin
A. Horseng Amdell
E. Thunell
M. Strandhagen
A. Lingheimer
G. Fritzell
O. Eriksson
M. Ödman
N. Andersson
K. Clemendtsson
J. Hassdal
J. Hellman
J. Pedersen

Vad kan man säga om dessa unga herrar då?

Jag har ju följt P93-innebandyn från nära håll och har också sett dessa killar en del fortsättningsvis. Alla är jätteduktiga och superambitiösa innebandyspelare som kommer att ha sin plats i sina lag många år framöver.

Laget har förändrats en del sedan tidigare säsonger och det är inte konstigt.
Många spelare är duktiga i både fotboll och innebandy och när det blir dags att välja är det många som satsar på fotbollen istället.
Sedan finns det många andra intressen som drar och en hel del spelare lägger tyvärr av mellan grundskola och gymnasium.
Eller tyvärr och tyvärr. Självklart är det ju tråkigt för innebandyn men det är lika ofta jättekul för individen som slutar att hitta andra intressen.

Målvakterna är helt nya sedan det senaste laget och detta är okända förmågor för mig. P94:or gissar jag.

Eken IBK hade med fem-sex spelare i truppen tidigare och den skaran har krympt. Dels har Niklas Jönsson bytt till Partille IBS men sedan är inte längre Alexander Kullbo eller Freddie Klarin med längre.
De andra killarna hänger med ännu - Clemendtsson och Niklas Andersson.

Marcus Ödman håller fanan högt för Landvetter IBK.

Marcus Hurtig är en vass ung kille från IBK Göteborg. P94a.

I övrigt domineras laget av spelare ifrån Lindås IBK och Partille IBS.
Lindås har sex spelare med i truppen och Partille har med fem spelare.

Några andra duktiga P94or finns med i laget:
Andreas Horseng-Amdell är en duktig anfallare i IBF Älvstranden.
Linus Börjesson är en av de duktiga Lindåsspelarna.


Saknar jag några killar då?
Ja det gör jag ju.

Joel Ottgård är den första jag tänker på.
Oscar Berteus är en annan.
Båda från Frölunda IBK och jätteduktiga.
Nu vet jag iofs inte hur det är med Oscar och om han kommit igång ordentligt ännu.
Att jag tänker på dessa först beror ju naturligtvis på att jag haft dem i mina lag.

Kristoffer Såstad är ju en målvakt som varit vass . . liksom Tim Thornström.

Enoksson heter en duktig back i Partille.

Annars är det väl de som varit med i laget som är med. De flesta övriga har väl lagt ner innebandyn såsom;
Simon Sällström, duktig målvakt i Älvstranden.
Pontus Lindqvist, teknisk och spelskicklig back i Frölunda IBK
Gustav Utberg, stabil back i Pixbo.
Adam Engström, i Pantern på den tiden. Jag tyckte han var kanonbra då.
Sam Larsson, bäst av alla 93:or.
Marcus Landén, snabb forward i Pixbo.
Alex Hansson, skottglad kille hos Älvstranden.
Kristoffer Frantzich, killen som sköt bäst av alla.

De övriga P93or som finns kvar spelar nu i klubbarnas olika utvecklingslag (eller avvecklingslag som jag hörde en ledare säga).
Det behöver absolut inte vara något fel i det och många har nog minst lika skoj med sin innebandy i dessa lag som de hade haft i ett tufft seniorlag eller i en hårdsatsande klubb.

8 kommentarer:

  1. En massa fiskar i laget som inte borde platsa.

    SvaraRadera
  2. Vem är fisk i det här laget?

    Allihop är bättre än alla andra 93:or i stan.

    Hälsningar
    Spelare

    SvaraRadera
  3. Det går inte att välja ifrån det här laget bara att välja till.
    Det är bara duktiga spelare som tas ut till ett distriktslag och resten är en fråga om tycke och smak.

    //Anders

    SvaraRadera
  4. Känns väl som en helt OK trupp. Kan berätta att Johan Hassdal (94) efter en lysande försäsong har slagit sig in i Flodas div 1 trupp (där Gustav Fritzell var med redan förra säsongen).

    SvaraRadera
  5. Vilka är Falk,Hellman,Pedersen,Gustavsson?

    Det spelar ingen roll vilken serie man spelar man kan vara bra ändå. Kimmo Eskelinen spelar i allsvenskan.

    SvaraRadera
  6. Har gubbgänget Högsbo AIK en enda bra ung spelare?

    SvaraRadera
  7. Hassdal känner jag inte till genom namnet men jag har troligen sett honom spela och spelar han i division 1 så är han garanterat duktig. Hoppas det går bra.

    Jesper Falk spelar back i Lindås IBK och är en lugn och trevlig kille så som jag känner honom.
    Han har utvecklats bra de senaste säsongerna och blir nog riktigt bra.

    Hellman är en glad kille i Pixbo som inte syntes så mycket när vi spelade för ett par säsonger sedan. Jag såg honom förra säsongen och han verkar bli bra han också.

    Pedersen och Gustavsson vet jag tyvärr inget om men de är säkert inte dåliga de heller.

    Det är ju också helt riktigt att man kan vara riktigt bra utan att spela i Superligan eller i en högre serie. I och med att pengarna inom innebandyn är begränsade så är moroten för både spelare och klubbar mindre än inom t.ex. fotbollen.

    Ähum...AJ...."Gubbgänget"...Ajaj... Nåja, vi har faktiskt ett relativt ungt lag i vår serie och dessutom föryngrar vi i år med en 17-åring, en 18-åring och ett par killar runt 20 år.

    Jag ska inte hänga ut 17-åringen genom att säga att han är bäst av 93:orna i stan men han hade inte gjort bort sig i sammanhanget.

    //Anders

    SvaraRadera
  8. Att ta ut ett distriktslag handlar inte om att plocka ut dom som är störst "stjäror" i sina klubblag utan om att bygga ett lag som funkar tillsammans. Dels i sina roller både på och utanför plan. Det handlar om att ha rätt "fiskar" helt enkelt...

    93-kullen är inte lika framstående som 91, 92 och 94 så det kommer handla om lagarbete och bra kontringsspel för att nå framgång. Vi håller tummarna!

    SvaraRadera