Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 18 september 2010

IBF Backadalen ännu större favorit nu

Nu börjar det verkligen dra ihop sig för min omröstning.
För herrar division 2 i Göteborg är nu IBF Backadalen storfavoriter i jämförelse med de andra. 11 röster mot Kärra IBKs 4.
Ja, IBF Backadalen ser ju helt klart starka ut i år. Är det så att man kan rubba dem om man stoppar Björn Lindqvist? Laget har ju åtminstone ett ytterligare starkt nyförvärv i Emil Kronaas som är en riktigt vass spelare närmast ifrån Frölunda IBK.
Främste konkurrenten enligt min lilla enkät, Kärra IBK, har fått in ett nyförvärv i Henrik Djurvall som ska vara en duktig center. Henrik har visst haft ett uppehåll från innebandyn ett par säsonger men dessförinnan spelat i IBF Göteborg, Lerum m.m. men även utomlands.

Annars är det ju lite spännade att följa på klubbens hemsida hur det ser ut med medlemsavgifterna. Åtta killar har betalat årets medlemsavgift och bara de som betalat kommer att få spela. Helt logiskt men hur ska det gå? ;-)
I herrarnas division 3 har IBK Göteborg svävat upp som knapp favorit före Myggenäs. Det favoritskapet känns helt befogat. IBK Göteborg har förnyat en hel del och många av spelarna har rutin från spel högt upp i serierna.
Sportlife Kungälv rankas som trea före Floda IBK U. Därefter kommer det där gänget av lag som alltid hänger med - Guldheden, Guldringen, Burås, Högsbo och Kåhög. Lagen som är otroligt svåra att skilja åt utan de bara hänger med där och byter poäng med varandra.

Jag bjuder på lite bilder som jag hittade hos IBK Göteborg. Det är IBK Göteborgs mål när de föll mot Partille med 3-6 nyligen.

7 kommentarer:

  1. Om motståndarna fokuserar på att stoppa den där Björn Lindkvist(de kommer inte att lyckas), så står de en massa som lär fylla den luckan i målprotokollet, till exempel Tobias Erenbom Tomas Andersson Pontus Karlsson Alexander Vointinas Peter Toft och för att inte tala om alla de hårdskjutande backarna. Lägg där till att de har riktigt duktiga målvakter. Experterna som röstat på din sida har nog rätt!

    SvaraRadera
  2. Vi från Lindome vet

    SvaraRadera
  3. "Den där Björn Lindkvist"... He he...låter som om Björn gjort ganska bra ifrån sig tidigare och att han har en hel del duktiga kamrater i laget.

    Ser att Björn satte minst sex mål och ytterligare något eller några assist i genrepet mot Borås i en match som Backadalen vann men 13-7.

    Jag såg fem minuter av en match med Backadalen under Björnslaget och att de är bra är det ingen tvekan om. De var ju i topp av serien redan förra året också så det är kanske dags för avancemang nu.

    //Anders

    SvaraRadera
  4. Är Högsbo AIK ett lag som "bara hänger med"?

    Om jag fattat det rätt så har du med laget att göra och då borde du väl peppa er själva mer?

    SvaraRadera
  5. Spelarna i Högsbo AIK och jag vet var vi har varandra och det råder ingen tvekan om att vi peppar varandra.

    I Bloggen håller jag en rätt neutral ton även om det klart framgår av mina matchreferat med Högsbo att jag är med laget. Sedan kan jag ju alltid hoppas att vi bryter oss loss i positiv bemärkelse men serien var ruskigt jämn förra säsongen.

    //Anders

    SvaraRadera
  6. Tackar så mycket och lycka till själv! ;-)

    //Anders

    SvaraRadera