Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 22 november 2009

Partille trummar på i Juniorallsvenskan

Partille IBS är fortfarande obesegrade i juniorallsvenskan efter en solklar, och väntad, seger mot Särö/Kullavik med 8-2.

Jag såg inte matchen men duktige Isak Net (vars pappa jag faktiskt känner) stod för två mål och två assist. Jag har sett Isak spela ett par gånger och han är en otroligt närvarande spelare med ett grymt spelsinne. Han verkar ha fått en nytändning i Partille och det är kul att se.

De skickliga 93:orna Sam Larsson och Martin Strandhagen stod också för varsitt mål.

Ett mål är inte registrerat fullt ut så det kan ju vara fler poäng för ovanstående lirare.

Alla tre är spelare som är på väg mot innebandyeliten med stormsteg och det dröjer inte länge förrän vi ser dem bland spelare som Djurling, Hyvärinen, Kohonen, Eskelinen m.fl.

Jag undrar om inte alla tre är hyfsade fotbollsspelare också...
Sam Larsson vet jag är det och han har ju en duktig bror som lirar i Allsvenskan. Vi får hoppas att Sam håller fast vid innebandyn ett tag till. Henrik Larsson spelade ju innebandy ända tills han blev proffs i Feyenoord.

*******************************************************

Marstrand kom tillbaks fint efter att ha åkt på en rejäl avhyvling mot Lindås i föregående matchen(2-15). Nu vann man mot IBK Göteborg med 9-6 och det var skoj att se. Nu vet jag inte vad som hände i 15-2-matchen men det är aldrig kul att ett lag rasar ihop siffermässigt. Vi behöver jämna serier i regionen om spelarna ska utvecklas så mycket som det går. Marstrand såg jag också mot Frölunda IBK och där spelade man grymt bra upp till 4-0 och sedan tappade man matchen bit för bit.

IBK Göteborg tycker jag också gör en imponerande insats i serien.
Inför serien förlorade man otroligt många spelare åt olika håll, bl.a. tidigare nämnde Isak Net, och självklart innebar det ett kvalitetstapp för laget.
För drygt ett år sedan kollade jag in distriktslaget för P92 och det bestod av över tio spelare från IBK Göteborg. Minst tio spelare som idag finns lite varstans.

Kul också att se att Felix Svanlind gjort comeback.

********************************************************

Lindås föll också mot Warberg och det var synd.
Duktige Christoffer Wahlman stod för tre mål och Albin Jansson svarade för tre assist och ett mål. Tyvärr räckte det inte för att hämta in Warbergs 4-0-ledning som man skapade under, i stort sett, tre minuter mellan 10.25-13.35 i första perioden.

********************************************************

I grupp H spelar idag tvåan Pixbo mot trean Floda och det kommer att knaka i teglet runt Wallenstamhallen i den matchen. Reichenberg tror jag är Pixbos bäste och Floda har fått tillbaks Emil Gustafsson så det blir spännande att se vem som vinner den duellen.

Vi får hoppas att ett av dessa lag kan ta gruppsegern från Mullsjö och Sankell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar