Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 30 november 2009

En kul Högsboträning ikväll

Till att börja med dök den supersympatiske Daniel Moodh upp på en av sina sista träningar med laget innan han drar med de sista delarna av sitt flyttlass hem till Karlstad.

Idag körde vi lite värmning med teknikboll innan vi körde en kombinerad långpass/långlöpningsövning. Därefter körde vi "Hjulet" som är en bra övning för speltänket.

Innan matchspelet sedan så körde vi powerplay på ena planhalvan och skott på den andra planhalvan. Jim som körde skott visade sedan i matchspelet att han verkligen fått in skottet. . . liksom Torbjörn.

Jo, just det, vi körde en liten tävling också och lagen fick avgöra "priset" åt det andra laget.
Grymt bra idé av mig.
30 upphopp i grupp blev belöningen för det lag som förlorade första övningen.
Tyvärr så fuskades det enormt med upphoppen så de blev belönade med ytterligare 20 armhävningar. Konstigt nog så var det ingen av spelarna som tackade mig för priset efteråt.
Jag menar. . . det är en ynnest att få hjälp med fysträningen och då kan man visa lite tacksamhet när man får hjälp med den ;-)

Matchspelet blev sedan en liten besvikelse. Dels blev det nio mål och dels blev det inte oavgjort.
Aj aj aj...

I slutet av träningen fick jag också tillfälle att glänsa lite med min enkelfint och min dubbelfint... Tyckte jag höll minen riktigt bra där. ;-)

Ska dock bli kul att se hur många av spelarna som hinner läsa min blogg tills träningen på torsdag.

De som inte behärskar dessa två får en joooobbig träning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar