Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 27 november 2009

Målvaktstest

Innan vi körde igång träningen i torsdags greppade jag klubban och drog några skott på våra två målvakter Daniel Sundh och Björn Yvestål.

Vi var lika ouppvärmda allihop men jag tycker jag fick till rätt bra fart på bollen ändå, för att vara mig, och det är bara att konstatera att målisarna ÄR bra!

Inga yviga gester och sprattelben utan lugnt och behärskat kom de ut och skar av vinklar, sparkade undan bollen, reflexräddade höga skott och var bara täta som Berlinmuren.

Jag brukar ändå kunna sätta några straffar men det var inte lätt. Ett par skott satte jag men det var snarast när jag tappade skottet så målisen blev totallurad. . .liksom jag.

Patrik som också står hos oss hann jag aldrig skjuta på men han gjorde en mycket stark insats med några fina TV-räddningar under träningens matchspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar