Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 10 november 2009

Bra erbjudande

Jag bara måste ju kolla in annonserna på min sida ibland.

Ser att Flyttkompaniet har en annons..."2 man + bil för 650 kr/tim".
Är inte det ett jäkligt bra erbjudande egentligen?
Synd bara att man inte ska flytta.

Men man kanske kan använda de två gubbarna och bilen till något annat?
Jag menar....en massör kostar ju 400 kr/timmen. . . Här får du ju två gubbar...OCH en bil för 650. Inte så illa pinkat.

Vad kostar en advokat i timmen?
Silbersky ska ju ha tonvis med stålar bara för att skicka ett fax om hur mycket betalt han ska ha. Nu är det ju oftast staten som betalar men ändå.

En reklamare kostar väl ungefär 800 kr/timme?
800 kr/timme för att de ska läsa utländska magasin för att hitta en kampanj de kan sno. Det är rätt saftigt. Då är ju "vårt" erbjudande rena klippet.

En del frisörer tar 1200 kr/timmen har jag hört.
Man får väl ha en del hår förstås men jag har ju svårt att se hur det kan vara värt det... ;-)

En tanke som slår mig nu är ju att det låter nästan lite kriminellt.
"2 man och en bil...". . . Ahaa....jag förstod väl att det skulle vara en hake någonstans. 650 spänn för två gubbar och en bil är ju nästan för bra...eller hur?

Vi har ju även annonsen för Städpojkarna... den är kul
"30 års erfarenhet"... ehhh....Borde det inte vara städgubbarna vid det här laget?

1 kommentar:

  1. Det är hård konkurrens i flyttbranschen och det finns tyvärr väldigt många oseriösa aktörer som pressar priserna till orimliga nivåer.. Flyttkompaniet skall dock INTE förväxlas med en av dessa. Problemet är att alla vill köpa men ingen vill betala vad det egentligen kostar, och för att ha en changs på denna marknad så måste vi sänka oss till dessa nivåer. Planerna är dock att höja priserna så snart vi etablerat oss. Därför skall ni passa att boka Er flytt nu :-)

    Vänliga hälsningar Flyttkompaniet.se

    SvaraRadera