Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 5 november 2009

Jag mot århundradets handbollsspelare

Igår spelade jag handbollsmatch med Majorna mot Old RIK och det var grymt skoj trots att vi blev mosade med 34-19. Ni som följt min blogg kunde för en tid sedan läsa att det var på gång att Vi skulle möta Redbergslids veterangäng med världslegenden Magnus Wislander. Vi hade pratat om detta i ett par veckor och det var med spänd förväntan vi såg fram emot detta och i vissa fall bävade för mötet. Det var 1999 som Internationella handbollförbundet utsåg Magnus Wislander till århundradets handbollsspelare. Det är stort att få spela mot en sådan lirare. Det är enormt. Det är tamejfan som fläskläppen han gav mig i första bytet. . .

. . . men det gör inget. Det är en ära att få en fläskläpp av en sådan kille.
Så här stort är det.



Matchen blev inte mycket till match. Old RIK består inte enbart av Wislander utan där vimlar det av gamla elitspelare såsom t.ex. Stig Santa, Magnus "Bagarn" Johansson och allt vad de heter. Efter tio minuter stod det 8-0 till RIK och det kändes att vi hade stor respekt för motståndet.
Vi hade trots allt många skott som gick igenom deras försvar men deras målvakt var omutlig och tog "allt". Däremellan hjälpte vi till genom att i vissa lägen skjuta en meter över när vi var fria med målvakten som ett exempel.

Wislander agerar som en sann ambassadör för handbollen och sprider en skön stämning kring sig både för medspelare och motståndare. Han ser ut att mysa och flinar lite och spexar och gör lite som han vill med motståndet dessutom. Allt på, för honom halvfart.

Handbollslandslaget var under alla år med 90-talsstjärnorna präglat av gott humör och trivsel och det är inte svårt att förstå varför när man träffar t.ex. Wislander.

Första bytet jag kom in på fick jag ett inspel på linjen och satt direkt i en björnsax utöver det vanliga. När jag vände mig om mötte jag "Slangens" glada nuna..." Typ..."Trodde du att du skulle komma någonstans eller?".
Direkt efter det fick jag ännu ett inspel och det var då jag fick fläskläppen.
Antar att han kände att jag utgjorde ett hot så han var tvungen att sätta sig i respekt... ;-)

Efter att ha mätt mig med århundradets bäste känner jag nu att jag kan lägga handbollsskorna på hyllan med gott samvete. . .



Som vanligt ber jag om överseende men filmningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar