Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 10 november 2009

Jag Kungen är över alla här. . . .

...oh whooopie dooo...
Jag kungen är över alla här,
under trädens gröna höjd.
Jag har nått opp till högsta topp,
men ännu är jag ej nöjd.
Jag vill ju bli en man, en mänska,
och kunna allt ni kan.
Jag vill inte längre apa mig,
nej jag vill bara va’ en man!

Oh oobedo . . .

Tja, första delen i sången har ju Zlatan helt klart uppfyllt men slutet får han gå en lång väg för att nå.

Alltså, det är alltid svårt att skriva om saker när man har andrahandsinfo från pressen men det är det jag har att gå på så då gör jag det.
Mino Railoa sägs vara upprörd över att Hamrén gått ut med att Zlatan inte ska spela i landslaget. "En spelare av Zlatans dignitet låter man fundera i lugn och ro utan att pressa honom". När Mino Railoa dyker upp så kan man ge sig fan på att något är lurt. Zlatan har naturligtvis blivit "missuppfattad" av Hamrén och Zlatan har då kontaktat sin lakej för att indirekt ge Hamrén smäll på fingrarna.

Vi kan ju alla tänka oss hur det gick till när Hamrén ringde till Zlatan för att stämma av läget och för att prata om framtida landskamper.
Hamrén var förstås sugen på att nå en kontakt med landets särklassigt bäste fotbollsspelare och han kanske till och med var lite upprymd och kanske aningen spänd. Zlatan är ju en gudabenådad spelare men han har ju troligen även ADHD eller DAMP eller någon beteendestörning så man vet ju aldrig var man har honom.

Hamrén inledde säkert med lite artighetsfraser och lite lullilullsnack innan han kom till saken....:
"Du, det är ju så att vi har en landskamp mot Italien på gång också och hur ser du på att vara med där?" Typ, inte f-n vet jag om man snackar på något annat sätt på den nivån? Hamrén förväntade väl sig lite floskler om skador och Barcelonas tunga program och Champions League och det där vanliga tugget.

Zlatan å sin sida. Han har naturligtvis inväntat samtalet från sin nye förbundskapten och förberett sig lite på hur han ska bemöta denne erkänt auktoritäre ledare. Äh, han kanske inte hade förberett sig ett skit när jag tänker efter.
Han stod väl där vid poolen till sin lyxvilla och kliade sig på pungen när hamrén ringde.
Lite halvnonchalant lyssnade Zlatan till hur den "nye svennen" ringde för att krusa honom....lugnt inväntandes rätt tillfälle att få snäppa av Hamrén petade han sig i näsan med ena pekfingret, långfingret, ringfingret, lillfingret och tummen..samtidigt.
Så kom då läget . . . Zlatan han tänkte....Dau skau inte traou dou äir något...jag skau nog visa vem som bestammer...Hamrén han kom då med frågan ungefär som jag beskrev den här ovan.
Zlatan: "Nei, du veit jag spelar ju med Barcelona nu. Vi har många viktiga matcher och jag ska vinne den där jävla Champions League vet du. Jag orkar inte med landslaget nu och vet inte om jag ska fortsätta spela där längre".
Hamrén han verker ju inte vara en man som är trögtänkt och han hörde ju tydligt vad Zlatan sa och då var det ju inte mycket mer att tjöta om kring det. Sverige har ju 711 000 fotbollspelare eller något liknande. Även om Zlatan är bäst så finns det väl andra som man måste ta sig tid att ringa in i så fall om nu Zlatan är omotiverad.
Hmarén:"Oj, det var ju överraskande men är det så du känner så är det ju inte mycket jag kan göra åt den saken. Kan jag återge det du har sagt till media?".
Zlatan, nu lite förvirrad. Fan det här hade gått lite för fort...svennen tänker inte försöka övertala honom. Vad är det här för lirare?: "Jau...du kan åtege det jag sagt..." lite lägre röst och med lite mer tvekan.
Hamrén: "Ok, ta hand om dig grabben och lycka till i Barcelona. Vi kanske hörs och ses någon gång i framtiden. Hälsa familjen. Hej"

Zlatan tog sedan ut handen ur näsan och kliade sig i nacken och rynkade ögonbrynen.
WTF är det här för lirare? Vaffanculo, jag får ringa Mino så får han kasta skit på den här amatören.

Railoa har sedan jobbat hårt på att sprida budskapet om vilken amatör Sverige har skaffat sig som förbundskapten och pressen har hakat på. "Hamréns dundertabbe" och "Katastrofstart för Hamrén". Simon Bank skriver att Hamrén byggt en mur mot störste stjärnan genom att han ifrågasatt Zlatans motivation. Bank tycker att man borde ha låtet Zlatan bestämma om han ville spela vänskapsmatch. Lagerbäck har uttalat sig någonstans om att Zlatan inte tackade nej till många träningsmatcher under hans tid. Jo HEJ OCH HÅ....Hur många sådana matcher SPELADE han då egentligen?
Mathias Lühr skriver att vi behöver Zlatan om vi ska nå framgångar.
Zlatan behövs visst om vi ska nå de höjder vi börjat drömma om under Lagerbäcks regim.

Alltså, ärligt talat.
1. Hamrén har, med tillstånd från Zlatan, återgett det Zlatan sagt. Hamrén ville inte börja med dimridåer utan körde med öppna kort mot svenska folket i första hand. I andra hand även mot den rövslickande svenska pressen.
2. Vi nådde inga framgångar MED Zlatan. Det var mest pinsamt att se vårt krampaktiga spel med honom på banan. Backarna i t.ex. Malta mosade honom.

Varför vaknar Raiola plötsligt upp ur sin dvala?
Hans kassako har ju fått som han ville, han behöver ju inte spela i landslaget mer.
What´s the big deal?

Ok, det är ju lite synd att vi inte får se vad Hamréns landslag med Zlatan skulle kunna åstadkomma men jag är övertygad om att LAGET blir bättre utan honom.
Zlatan har ju tydligen varit väldigt nöjd med det sätt som lagerbäck spelat landslaget och om det är så Zlatan tycker vi ska spela kan han stanna i Spanien.

Det jag är helt säker på stör Zlatan mest är att Hamrén faktiskt tog Zlatan på orden och verkligen menade att han skulle lämna Zlatan ifred i framtiden.

Vill Zlatan Ibrahimovic spela i landslaget i framtiden får han, Railoa, lyfta luren och tala om att han vill vara med. Det lär krävas en del motivation och en riktig man för att det ska ske.

Jag kungen är över alla här,
under trädens gröna höjd.
Jag har nått opp till högsta topp,
men ännu är jag ej nöjd.
Jag vill ju bli en man, en mänska,
och kunna allt ni kan.
Jag vill inte längre apa mig,
nej jag vill bara va’ en man!

Oh oobedo,
Jag vill ju va’ som du.
Jag vill se ut som du, gå som du.
Det vill jag nu,
ett djur som ja´,
det lär sig bra bli människa.

Försök inte lura mig, gosse,
jag inga konster tål
Att lära mig,
hur eld blir till,
är mina drömmars mål.
Din hemlighet vill jag veta,
seså säg hur det går till.
För då blir jag visst,
en man till sist,
och det är vad jag vill

Oh oobedo,
Jag vill ju va’ som du.
Jag vill se ut som du, gå som du.
Det vill jag nu,
ett djur som ja´,
det lär sig bra bli människa.

Jag måste lära mej leva,
som mänskor lever nu.
För då blir jag ju likadan,
precis likadan som du.
Se till att jag nu får veta,
hur mänskor sej beter.
Så att jag kan,
ta alla i hand,
och dom sin vänskap mej ge!

Oh oobedo,
Jag vill ju va’ som du.
Jag vill se ut som du, gå som du.
Det vill jag nu,
ett djur som ja´,
det lär sig bra bli människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar