Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 8 november 2009

Dokusåpemänniskor

Såg en liten Web-TV-snutt från någon av alla dessa dokusåpor. Troligen "Ensam hemmafru söker" eller va f-n den nu heter.

"Se den pinsamma dejten som TV3 valde att klippa bort" var rubriken.
Ok, så jag kollade.
Där satt ett par vid ett litet bord och pratade över något som såg ut att vara ett glas vin.
Kvinnan undrade över något som mannen sagt tidigare om att hon var ett pris.
Mannen anade förstås onåd och började slingra sig lite och visste inte riktigt hur han skulle klara sig ur situationen. Han var ju fortfarande med i tävlingen och ville vinna ju men kände nu att segern var på väg att glida honom ur händerna.

Kvinnan fortsatte att pressa honom. . . "Är jag ett pris?"...
Ähum..."Mjau" mannen verkade vara skåning "Jau, du äir ju som ett pris ju..."

I slutklippet såg man en liten intrevjusnutt med kvinnan.
"Jag är 32 år och ska jag behöva fiska efter komplimanger?".

Alltså, jag kan bara konstatera ännu en gång att det verkar som att alla dessa såpamänniskor får gå igenom någon slags test som avgör att de verkligen är korkade nog för att delta i programmet. Bara att delta är ju illa nog men att de sedan saknar insikt om att det är TV de gör är bara än mer svagbegåvat.
Om man vill träffa någon finns det väl inget som är mer konstlat än att träffa någon i TV inför flera tittare. Jag har svårt att tro att dessa program har så många tittare egentligen men det räcker ju med att granskas av ett par ögon så blir det en konstig situation.

Men det är klart. Är du konstig nog att ställa upp på programidén så krävs det ju det för att du ska hitta en som är lika konstig . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar