Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 22 maj 2010

Sverige utslagna men bra jobbat ändå

Till slut kunde jag inte hålla mig borta från VM-ishockeyn och jag brydde mig faktiskt en hel del i hur det gick för Tre kronor på vägen.

Att Rysslands OS-lag har varit överlägset är ju solklart för alla och jag har svårt att se tjeckerna rubba Ovetjkin och de andra. Jag tror ju inte vi hade haft någon större chans än tjeckerna men en final är alltid en final.

Nu var vi ju bara 7 sekunder ifrån att gå vidare och det känns ju surt. Större delen av matchen var det dessutom vi som förde händelserna utan att vi direkt skapade några större farligheter.

Spelet har i alla fall sett mycket trevligare ut i den här turneringen än det har gjort i många andra. Juniorerna i laget verkar vilja spela ishockey hellre än att lyfta pucken på ytan och jaga efter och det njuter vi finsmakare av.

Backarna Oliver Ekman-Larsson, Viktor Hedman och Erik Karlsson är riktigt bra. Linus Omark är en av ishockeyvärldens mest kreativa lirare. Magnus Pääjärvi-Svensson har en fart under skridskorna som få kam matcha. Jonas Andersson har också varit en positiv erfarenhet. Michael Nylander är alltid kul att se på och han är bättre än många av svenskarna som spelade i vårt OS-lag. Niklas Persson har också varit väldigt bra.
Jonas Gustafsson i målet tycker jag inte gjorde de där riktigt svettiga räddningarna.
Tony Mårtensson tycker jag också var rätt blek.
Marcus Nilsson och Rickard Wallin har inte tillfört sådär värst mycket offensivt.

Men sammantaget så tycker jag Tre Kronor gjorde en godkänd insats.

Den här rubriken hittade jag förresten på Svenska Ishockeyförbundets hemsida:
"Tre Kronor i VM-bronsmatch söndag 16.15 i TV6/HD
Sverige spelar VM-bronsmatch mot vinnaren Ryssland/Tjeckien söndag 16.15 i TV6/HD. ..."



Äh, alltså, jag skulle inte tro det.

Vill världsmästarna verkligen spela bronsmatch också och ska inte tyskarna åtminstone få spela om chansen att nå finalen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar